6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joris101

safari wél, firefox niet…

Hey allemaal,

ik heb een vreemd probleem (naar mijns inziens)…:

Safari en Mail werken gewoon zoals het hoort, maar Firefox, Chrome en Apple Software-update doen het niet.
    Firefox geeft simpelweg aan dat hij “klaar” is, Chrome geeft aan dat de pagina niet geladen kan worden en Software-update geeft aan dat er een netwerk probleem is.
    Alle lampjes geven echter aan dat er niks aan de hand is (groen).

Ik heb al geprobeerd mijn laptop direct op de router aan te sluiten (normaal zit hier een Airport tussen), maar dit maakt geen verschil. Herstart heb ik uiteraard ook al geprobeerd.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    johnkeates

Wat staat er in de logboeken (applicaties, systeem, algemeen)

Bijdrager
    Joris101

Bedankt voor je interesse!
    Maar waar vind ik het logboek?

Bijdrager
    Wm

HD > Applications > Utilities > Console.app:

Bijdrager
    1984

Heb je vandaag voor het eerst je Mac aangesloten op een nieuw modem…?

Bijdrager
    Joris101

Hoera!!!!

Mensen bedankt!
    Door jullie hulp heb ik kunnen opsporen wat het probleem was. In de Console kwam een hele brij aan meldingen met “LittleSnitch” tevoorschijn.
    Nou heb ik ooit dit programmatje geïnstalleerd, maar later weer verwijderd (ik meen met AppCleaner, maar dat weet ik niet zeker). Blijkbaar niet goed genoeg want een deel ervan draaide dus nog gewoon op de achtergrond mee… Waarom dat dan nu pas voor problemen ging zorgen is mij een raadsel!
    Maar goed, door LittleSnitch opnieuw te installeren en daarna weer te deïnstalleren ben ik van de problemen af.

Bedankt voor de hulp!

Groet, Joris.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.