6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Alexander Henket

Safari in Mojave waarschuwt voor hergebruik van wachtwoorden

Mooie toevoeging in Safari in Mojave bij de wachtwoorden. Het viel me ineens op dat er een waarschuwing stond bij een van mijn wachtwoorden. Da’s een welkome additie. Je zoekt je anders een ongeluk. In dit geval is het er een ‘by design’ door matige inrichting van een Active Directory domein, dus kan er weinig aan doen…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het moet niet te gek worden, mogen wij nog iets zelf bedenken?

Voorlopig zijn er nog genoeg alternatieven…

Bijdrager
    Alexander Henket

Die reactie snap ik niet. Er is al jaren advies om wachtwoorden niet te hergebruiken. Je verzamelt al snel honderden accounts door de jaren heen (ik wel). Ik verleen ook wel eens Mac EHBO bij anderen waar ik al helemaal geen zicht op hun gewoontes heb.

Dan is deze functie toch handig? Of wil je echt liever niet weten dat je een wachtwoord hebt hergebruikt en waar dat is? Vind ik beetje struisvogelig maar goed zolang je dan maar niet klaagt wanneer iemand met 1 hack op diverse plaatsen binnen komt. Dat waarschuwinkje zit niet heel erg in het zicht dus je kunt hem makkelijk negeren.

Bijdrager
    jebman

Goede waarschuwing, komt me bekend voor 

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

U kan

Serieus?

Bijdrager
    Alexander Henket

Moeizaam Nederlands in die waarschuwing inderdaad, maar niettemin nuttig. — Hopelijk meld je dat soort dingen bij LastPass, anders zal het niet beter worden @jebman.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.