9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Niek1986

Safari vreet zich vol

Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn safari zich vol vreet?

Om het uur (ofzo) begint mn mac traag te reageren. En als ik dan kijk bij de Activiteitenweergave zie ik het volgende:

Als ik safari afsluit en weer opstart loopt alles weer goed..
    Ik ben niet overdreven druk met surfen ofzo.

Just wondering..

Bijdrager
    TonE

Ik heb het ook af en toe. Safari heel traag en hoor dan ook de HD stevig te keer gaan. Net of ie driftig in z’n cache zit te spitten. Of ‘m uit laten razen, of cache en history flushen helpt, hoewel ik dat laatste niet graag doe. Afsluiten helpt soms maar ook begint ie na een nieuwe opstart soms vrolijk opnieuw.
    Ik weet niet of het hetzelfde probleem is maar het lijkt me aan Safari zelf te liggen.

Bijdrager
    Kees24

Dit is vrij normaal, doet Safari al sinds tijden, vooral met complexe sites. Als alternatief Camin of Firefox.
    Al ‘eet’ de laatste met een aantal tabbladen open ook snel ruim 100 mb RAM. Dit betreft de 2.0.1 versie overigens. Browsers in Mac OS X gebruiken nou eenmaal veel geheugen. Persoonlijk vind ik Firefox ook meer bieden dan Safari. Hoewel bepaalde sites in Safari wel goed worden weer gegeven in tegenstelling tot Firefox. Nadeel is ook de relatief trage opstarttijd van Firefox als de Mac net opgestart is.

Bijdrager
    AllStar

Ik zeg: Camino! 8)

Bijdrager
    Maced.2

en ik zeg Shiira……http://hmdt-web.net/shiira/en

dat een prima vervanger voor de mb vretende `Safari :oops:

Bijdrager
    AllStar
    ”Maced.2″

en ik zeg Shiira……http://hmdt-web.net/shiira/en

dat een prima vervanger voor de mb vretende `Safari :oops:

Hmm, even geinstalleerd, en dat gaat ook als een speer! :) :)

Het Expose effect voor alle tabs die je open hebt staan werk ook lekker, ik blijf Shiira gebruiken denk ik 8)

Bijdrager
    jerre

Opera doet het ook lekker vlotjes hier.

Bijdrager
    Jpunt

ik kreeg hier ook steeds meer last van, dus ben (met tegenzin) over gegaan naar firefox. Jammer, want ik was erg tevreden over Safari, met name het verschil in knoppen/invoervelden/etc wat in firefox véél lelijker is. Maargoed, iemand een idee hoe je in firefox makkelijk door een site kan scrollen zoals je in safari met alt+cursortoetsen kan?

Bijdrager
    Debby

Ik heb geen enkel probleem met men Safari,kan mischien nog komen maar hoop van nie.:P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.