13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Mattheus

safari voor windows, of zou er iets meer zijn….

Wat zou de bedoeling van Safari voor windows zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Apple uit medelijden (o.i.d.) een dergelijk programmaatje (gratis) op de markt brengt. Ik krijg ergens zo’n onderbuik gevoel dat er iets meer mee aan de hand is. Logischerwijs zou je kunnen denken dat het iets met de iPhone te maken heeft. En toch heb ik het gevoel dat er iets meer aan de hand is…..
    Of zou het grootste geheime feature van Leopard zijn dat een groot aantal programma’s nu ook onder Windows gaan draaien en is Safari een proefballonnetje om een aantal dingen te testen.
    Daarnaast is Safari kennelijk ook met redelijk wat haast uitgebracht. De beta-versie heeft (naarhoren zeggen) behoorlijk wat bugs. Natuurlijk het is een beta-versie, maar het is niet de kwaliteit die je van Apple zou mogen verwachten.
    Ik ben zeer benieuwd wat de volgende stap van Apple is….

Bijdrager
    Nikita

Mac OSX voor Windows :P

Bijdrager
    lensco

Check http://daringfireball.net/2007/06/wwdc_2007_keynote onderaan.

Belangrijkste reden is waarschijnlijk het geld dat ze halen uit advertenties bij Google en Yahoo. Anderzijds kunnen Windows developers nu in hun eigen OS applicaties voor de iPhone kunnen testen. En word de ondersteuning van web 2.0 apps beter voor Safari.

Bijdrager
    danielpunt

Doe niet zo dramatisch gast.

iTunes en Quicktime zijn er toch ook voor Windows en Mac, terwijl die eerst alleen op de Mac was.

En hoe kan het een feature zijn van Leopard om Mac apps onder Windows te draaien. :?

Bijdrager
    Shannon

Het zal gerust iets te maken hebben met de iPhone, sowieso de bookmark sync voor windows users. Zou slim zijn een goede browser uit te brengen op windows platform. Wordt nu erg druk trouwens in browserland. IE, FF, Safarie, Opera, Netscape.
    Ben zeer benieuwd wat het marktaandeel van safari zal zijn over een paar maanden.

Hoop wel dat er eindelijk een Google toolbar uit gaat komen voor Safari. Dat mis ik toch wel heel erg.

Bijdrager
    greatpetie83

Nou, ik denk dat het ook is voor het testen van websites in Safari voor de webontwikkelaars die daaraan denken. Een studiegenoot had mac os x86 op zijn laptop staan puur om te testen, nu hoeft dat niet meer. Maar dan mist ie natuurlijk wel mac os x :?

Bijdrager
    macmickey2

Aangezien niet iedereen opgelet heeft…Apple wil een groter aandeel Safarigebruikers. De iPhone kan dus applicaties krijgen van ontwikkelaars (goh, toevallig he de wwdc is ook net begonnen) die dat dan kunnen schrijven op Web 2.0+AJAX standaarden. De Safari engine die op de iPhone zit is identiek aan de Safari engine van Safari 3 Leopard, Safari 3 XP en Safari 3 Vista. Makkelijk he voor iedereen, en waarom zou Apple Safari niet gratis verspreiden? iTunes is ook gratis net als QT. Als die apps eenmaal op de PC staan…

Bijdrager
    Nikita

Het nieuws is ook al opgepikt door o.a. deze site. Staat een link op RTLNieuws.nl

Bijdrager
    KeKo

wat is het een rukprogramma. Vijf keer gecrashed binnen vijf minuten…
    Hoop dat de macversie stabieler is, die heb ik (thuis) nog niet kunnen proberen, maar hier op werk achter een PC is safari niet te gebruiken, iig niet de beta zoals die nu is…

Bijdrager
    BenVG

ook even de beta getest, eerste pagina die ik open is al onvolledig.
    Op dat spinnekopke geduwd wilde apple helpen om dit te rapporteren. Crashed die boel al
    Laat maar, naar de prullebak ermee.

Conclusie Safari 3.0 beta op windows xp = onbruikbaar

Bijdrager
    Jarco

Hier is inderdaad nog veel werk aan, ik kan niet eens een site intypen, dus het enige dat ik kan bezoeken is apple, en als ik dan op een knop druk, dan chrashed die, dat je bétas op de mark brengt oké, maar zorg dan wel dat ze hun werk doen.

Bijdrager
    Shannon

Bij mij doet ie het wel redelijk goed, alleen bepaalde lettertypen geeft ie niet weer.
    Zoals mijn nieuwe mail bij Gmail, en bij Google Reader ook de feeds niet.
    We zullen maar zeggen dat het een dikke beta is.. en dat we de apple software updater goed in de gaten houden.

Heeft iedereen windows user ook de laatste adobe flash op de pc en 6.0 update 1 van sun java. en andere ondersteunende shit (shockwave..etc.)

Off topic: O jee..weer een windows topic in mac land.. zullen er mensen zijn die zich weer gaan ergeren :?

Bijdrager
    TodiWa

Wat een slechte zet van Apple om de stabiliteit en betrouwbaarheid van hun software te willen tentoonstellen voor de Windows-gebruikers wanneer het onbruikbaar is doordat het zoveel crasht. Het imago van Apple (met slogans zoals It Simply Works) heeft zopas een lichte deuk gekregen.

Ochja, misschien werkte Safari wel op Windows voor de 11de juni en heeft Bill Gates gauw een update doorgevoerd om Steve een hak te zetten. :evil:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.