19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Aleida

Safari versus Explorer versus Camino

Nadat ik met Safari absoluut niet kon internetbankieren en Explorer wel enigzins werkte maar dan zeer ttraag maar het adresboek niet werkte van de rabosite ben ik nu zeer tevreden met Camino wat ik gisteren gedownload had. Camino werkt probleemloos met de Rabo, is snel en duidelijk, over Safari ben ik al vanaf het begin niet te spreken ondanks de overwegend positieve berichten die ik er over las. Bij mij werkt Safari zeer traag of helemaal niet, Explorer redelijk maar ik heb Camino met voorsprong als de beste, voor mij althans, browser gekozen.

Aleida

Bijdrager
    remier

Rabo Internet bankieren werkt hier prima (behalve het adresboek).

Eerst deed hij het ook niet goed, met build v60 wél;)

Ook is met surfen hier Safari het snelste, ik denk dat je een oudere versie draait, al was die ook wel snel te noemen

Kijk dus even bij about welke build je draait… anders even de nieuwste downloaden vanaf: http://www.apple.com/nl/safari/

Bijdrager
    Igor

internetbankieren doet het hier met safari prima! (v60)

Bijdrager
    Aleida

Ik heb v60 dus daar kan het niet aan liggen

Aleida

Bijdrager
    Jan-Willem

bij mij doet ie het niet:-( (ik heb alleen internet sparen)
    hij vraagt of ik het certificaat ofzo wil accepteren dat doe ik dan
    en dan druk ik op inloggen en dan doet ie niks.

Bijdrager
    dash

beste allen,

ikzelf ben ook telkens aan het switchen tussen de browser, het begint knap irritant te worden…

netscape: 4.7 was zeer goed en compleet, maar 6 en 7 zijn traag en bij mij werkte de back button niet

ie: goede kwalitatieve browser, maar traag en geen tabs.

camino: deze browser heeft mijn voorkeur, maar weegt wel 30 mb. mooie simpele graphics maar functioneel kan ik ook geen rabobank bankieren gebruiken, als dat lukt ben ik over!

Tenslotte safari: wat een doorbraak, mooie snelle browser, zeer licht (8 mb!!) en een snelle opbouw. Geen tabs, die er wel is maar omdat ik hiermee wel kan rabobankieren heeft die mijn voorkeur en is mijn standaardbrowser geworden.

Zat werd ik van mijn bookmarks, want die zijn vervlogen door de oude chimera (ineens alles weg, zie forum..) en heb daarvoor skramkoob.com (bookmarks omgekeerd) ingeschakeld.

Voor mijn email..ben nu toch bezig maakte ik gebruik van Netscape/Mozilla.. simpel en functioneel, maar toch heel traag. Met mail van apple had ik ruzie en jammergenoeg vervloekt. In de laatste MacFan zit een top email prog.
    Gyazmail.com. Even “simpel” als prog mail van apple, maar deze werkt top!! Mooie effectieve filters en je kan je spam vanaf je server verwijderen etc etc.

Dit is mijn mening, reageer kan via pb.

mvg

eko

Ps. ik gebruik een Imac Dv SE 450 mhz en draai op Os X.2 geen upgrade dus!!

Bijdrager
    2manydjs

In de laatste publish stond een nieuwe browser die heel klein en simpel is en gebaseerd is op Mozilla.
    Ben even kwijt hoe die heet.. Misschien iemand anders?

Moderator
    Adriaan Mol

Ik bent echt erg tevreden met Safari. Het is bij mij erg zelden gecrashed (misschien 2x, en ik surf ongelovelijk veel). 2x is teveel, maar het is natuurlijk een Public Beta. Verder heb ik geen problemen, ik merk inderdaad wel dat Camina meer compatible is met bijvoorbeeld internet bankieren en online Java applicaties. Alhoewel, ik weet vrijwel zeker dat deze problemen in de volgende beta’s vast en zeker opgelost zal worden.

Bijdrager
    remier

Oja, vergeten te zeggen: ik kom er altijd wel via een omweg in:

Eerst op “Betalen & Sparen klikken”
      Inloggen (java-venster met “verzoek is al verzonden…”)
      Dan krijg je een leeg Safari venster (met de url https://bankieren.rabobank.nl/rib/qslad.htm) hij doet/laad nu niets!
      Gewoon venster afsluiten
      Weer op “Betalen & Sparen klikken” nu opent hij een nieuw venster met wel je rekeninginfo;)
      [/list:u:e661f15c20]

Zo werkt het bij mij in ieder geval, anders weet ik het ook niet :?

Bijdrager
      ateazz

Ik doe het rabobankieren ook via safari, geen probleem.
      Camino gebruik ik vaak, internet explorer wordt steeds minder vaak gebruikt, gelukkig.

greetz

Bijdrager
      dash

een andere mozilla app is phoenix, misschien bedoel je die

eko

ps en remier je kan via A/k je popup window blokkeren als je die uitzet heb je volgens mij geen problemen, ik heb dezelfde melding.

Bijdrager
      remier

Heej bedankt zal het proberen :D

Waarom moet dat eigenlijk met pop-up’s *zucht* en niet in hetzelfde venster tzjjeeez….

Bijdrager
      tiny

Safari gaat bij mij razend snel. Ik gebruik internet bankieren van de ABN AMRO en dat gaat prima (op elke browser en platform, trouwens).

Bijdrager
      OMT-fan

Hallo,

KAN IEMAND MIJ NOU EENS EINDELIJK UITLEGGEN WAAROM ER ZO VEEL VERSCHILLENDE MENINGEN ZIJN OVER RABOBANKIEREN????

Vanwege het intenetbankieren ben ik overgestapt op RaBo.
      Tot mijn ergenis roept RABO dat ze de mac niet meer ondersteunen, terwijl via internet dat toch platform onafhankelijk zou moeten zijn.
      Verder zie ik hier in dit forum ook zeeeeer verschillende uitspraken of het via Safari nou wel of niet werkt.

Heeft het te maken met de versie van Safari (iedereen gebruikt toch de laatste update)???
      Heeft het te maken met wat voor OS je gebruikt???
      Of weet ik veel welke criteria, maar ik ben een enthousiast OSX.2.4 gebruiker met Safari, dus:

IK WIL KUNNEN INTERNETBANKEN VIA RABOBANK!!!!!

En als dat via Camino moet, vooruit dan maar.

Wie heeft de finale oplossing????

Instellingen/procedures/of weet ik veel wat nog meer????

Bijdrager
      OMT-fan

overigens in Camino geeft Rabo aan dat mijn systeemdatum niet goed is of iets dergelijks en gaat niet verder. De melding is:

AANMELDVERZOEK NIET CORRECT AANGEBODEN; CONTROLEER DE SYSYTEEMDATUM VAN UW PC

Ik denk dat ik maar weer girootjes moet gaan schrijven…..(terug in de tijd)

Bijdrager
      HSL

ik snap het niet,

mij lukt het op dezelfde manier als remier het doet..
      op betalen sparen klikken, dan krijg je een leeg venster..
      die wegklikken en dan opnieuw op betalen en sparen drukken,..
      en KLAAR…

ik gebruik op dit moment Safari v.67 maar het werkte ook in V64 en V62.
      in de officieele release V.60 deed hij het bij mij ook niet..

HS-L

Bijdrager
      MacX

OK. ik gebruik Safari ook, echter alleen ben ik het niet eens met alle juich verhalen. Ik weet dat Safarie nog in het beta stadium verkeerd maar dat is met andere browsers ook het geval. Ik vind het ook een beetje flauw dat Apple zich daar achter verschuilt, Internet Explorer wordt toch ook nog steeds verbeterd en aangepast. Verder vindt ik dat je een browser niet alleen moet beoordelen op al dan niet crashen, ik vind het niet of niet goed laden van pagina’s net zo vervelend. En dat is nu net wat Safari vaak niet doet.
      Hier een paar voorbeelden:

http://www.efteling.nl (laad de pagina’s niet helemaal)
      https://www.p3.postbank.nl/GTO/ (bewaart de inlog gegevens niet)
      http://www.airmiles.nl (werkt voor geen meter)

Echt net zo vervelend als Crashen.

Bijdrager
      passenger
      ”Hans

IK WIL KUNNEN INTERNETBANKEN VIA RABOBANK!!!!!

quote]

Dat kan, al vind ik de reacties hier wel een beetje verwarrend. Mij lukt het niet met Safari v60, wat ik jammer vind, want verder doet-ie bijna alles. Dus gebruik daar dan toch maar Exploder voor. Is inderdaad niet snel, geen adresboek, maar hij werkt wel. Bij prive-bankieren wel te verstaan. En ja, geen Mac-support, dat zegt Zonnet ook. En Wanadoo (over OSX). Maar het werkt wel…..

Camino nog niet geprobeerd, doe ik morgen wel.

Bijdrager
      Aleida

Misschien ten overvloedde, al weken werkt het bij mij met Camino probleemloos en snel, zelfs het adresboek en ook wel belangrijk, alles is goed leesbaar zonder dat je de tekst moet vergroten.

Aleida

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.