3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

Safari URL balk veranderen in Google search

Ik gebruik al een hele tijd Google Chrome. Dit omdat ik gemakkelijk mijn google account eraan kan koppelen en ik zo overal de zelfde browser heb. Ook omdat Chrome maar 1 lange balk bovenin heeft waar je een URL in kan typen maar ook zoektermen waarna je meteen naar google wordt gestuurd.

Maar nadat ik Lion gebruik ben ik toch steeds meer Safari gaan gebruiken omdat het full screen ondersteund en omdat Chrome de “vorige pagina gesture” niet heeft. Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een plug-in voor safari die de URL balk veranderen in een google searchbar. Ik weet naast de URL balk staat een google search bar maar het is toch weer een handeling. Het kan immers makkelijker.

Nu heb ik al Glims voor Safari wat best een goede plug-in is maar het doet nog steeds niet echt wat ik wil.

Heeft iemand misschien een tip? En weten jullie of Chrome binnenkort full screen en de “vorige pagina gesture” gaat ondersteunen?

Bijdrager
    ququlequ

Ik lees nu trouwens dit op internet:

Three finger swipes still work in Chrome. The issue you’re having is that default swipes in Lion are two fingers. Go into System Prefs, then into trackpad and change the swipes from 2 fingers to 3. You can also make it both 2 and 3 finger swipes to accomplish the same thing, in which case swiping will work in Chrome and you’ll see get the cool two finger swipes in Safari that have special animations.

Dus als je de trackpad instellingen veranderd dan werkt het wel. Alleen ben je dan wel de mooie animatie kwijt bij Safari.

Bijdrager
    eh801

http://ultimatestatusbar.com/
    Zorgt voor 1 balk bovenaan en zorgt ervoor dat je onderaan kunt zien waar je naartoe gaat (als je boven een link hangt)

Edit: op de site is deze feature (1 balk) nergens genoemd, maar toch voegt het de google en www bar samen! Beetje vreemd.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.