12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Witte Haai

Safari url-balk: Hoe Yahoo-zoekmachine verwijderen?

Hallo allemaal,

Sinds ’n paar dagen laat Safari me in de url-balk met Yahoo zoeken. Heeft iemand enig idee, hoe ik dit kan verwijderen?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.:wink:

Bijdrager
    GoeieDag

Je wilt Google (terug)?
    Misschien een heel klein blikje werpen in de Safari voorkeuren?!

Bijdrager
    Witte Haai

Dank je wel. Ik had even over de optie ‘standaardzoekmachine‘ heen gekeken.

Bijdrager
    J-peters

Dit heb ik ook aan de hand, maar de zoekmachine voorkeuren laten zich niet wijzigen. (Safari 11.0)
    Iemand een idee?

Bijdrager
    GoeieDag

Draai maar eens MalwareBytes.

Bijdrager
    Facundo

Inderdaad MWB en EtreCheck even draaien. Zou best wel eens een ‘spigot’-geval kunnen zijn. Een adware waar veel mensen last van hebben (gehad).

Bijdrager
    smet17

Ik krijg Yahoo met geen mogelijkheid verwijderd. Alle adviezen opgevolgd maar Yahoo blijft hardnekkig de zoekbalk beheren. Als ik naar Safari-Voorkeuren-zoeken ga, kan ik de zoekmachine niet eens aanpassen: als ik klik op Google als voorkeur (of andere uit het lijstje) kan dat niet, alleen klikken op Yahoo kan. Zijn er nog andere opties om de zoekbalk te ontdoen van Yahoo?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zie anders nog geen EtreCheck rapport. Want dat is de bedoeling van zo’n rapport: dat wij er na kunnen kijken.

Maar lees eens dit topic, de tip van Hansi2124: https://www.onemorething.nl/community/topic/google-wordt-yahoo/#post-2933445

Bijdrager
    smet17

Thnx GoeieDag, ik heb niets gedownload via MacUpdates zoals ik las in je link. Wel heb ik nu het EtreCheck rapport in pdf, hoe kan ik dat naar je doorsturen?

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt het EC rapport gewoon copy/pasten in een reageer-veld hier, zodat iedereen kan meelezen.
    Het rapport is netjes geanonimiseerd, dus hiermee geen problemen.

Bijdrager
    smet17

Mijn laatste strohalm was de tip om ComboCleaner te installeren en webgeschiedenis te verwijderen…en ja hoor, gelukt! Yahoo is eraf!:)

Bijdrager
    Facundo

Blijkbaar interesseert het je niet hoe het erop is gekomen, en of er misschien malware in het spel is dat nog op je schijf zou kunnen staan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.