13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Sad

safari truukje

Als je op de reload button in Safari klikt, dan lijkt het alsof de site opnieuw geladen wordt, maar in werkelijkheid laadt hij plaatjes en CSS niet opnieuw.

Als je de ALT toets ingedrukt houdt in op de reload knop klikt, dan herlaad hij echt alle files.

Handig als je bezig bent met een site en Safari blijft maar hardnekkig dingen fout weergeven, ook al herstart je Safari. Met deze truuk hoef je dus ook niet meer steeds “reset safari” te doen of cache leeg te gooien.

Bijdrager
    WebJ

Bedankt, erg makkelijk en vooral handig trucje bij het testen van websites!

Bijdrager
    Hemi

Dat gebruik ik al langer ja, alleen moet je de Alt-toets daarvoor gebruiken naar mijn idee…;)

Bijdrager
    Jor1

huh, is toch shift refresh?

Bijdrager
    Sad
    ”Hemi”

Dat gebruik ik al langer ja, alleen moet je de Alt-toets daarvoor gebruiken naar mijn idee…;)

Klopt, ik heb het aangepast:)

Bijdrager
    junkiesxl

Nog een truukje met alt:

Als je bijvoorbeeld een flash-filmpje wilt downloaden ga je kijken naar de broncode van de pagina kopieert de link naar de swf-file. Die typ je dan in je adres balk en dan typ je alt + return. Dan download ie em gewoon, dit werkt natuurlijk ook bij andere zaken.

En nog een:

Alt-klikken op een download in het download venster laat de eigenlijke snelheid zien in plaats van de resterende tijd.

Bijdrager
    arneblk
    ”colpolyp”

Als je de ALT toets ingedrukt houdt in op de reload knop klikt, dan herlaad hij echt alle files.

Is inderdaad een handig truukje, maar dat werkte ook al zo in Netscape

Bijdrager
    Brak Mak Morn

En ik steeds maar shift-R doen…

Bedankt!

Bijdrager
    lsmisch

Dikke tip

Bijdrager
    tourist

Ik weet het niet hoor, maar ik heb met Safari of moz/gecko nog nooit problemen gehad met reloaden. Appeltje – R en alles wordt ververst, inclusief plaatjes, stylesheets en plaatjes in stylesheets. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij jullie anders is.
    Kijk, IE/Mac is een ander verhaal, als ik de browsercache niet leeg en het kreng niet herstart weigert hij vervangen plaatjes te laten zien (backgrounds in css in ieder geval). Erg irritant.

Maar goed, kan aan mij liggen:)

Die flash tip van jou is trouwens erg cool, jxl. Ik had geen idee. Bye-bye Sitesucker..
    Oh, en source doorspitten? Ik gebruik altijd de activity viewer. Erg handige tool als je wil zien wat je allemaal laadt.

Bijdrager
    zakalwe
    ”junkiesxl”

Als je bijvoorbeeld een flash-filmpje wilt downloaden ga je kijken naar de broncode van de pagina kopieert de link naar de swf-file. Die typ je dan in je adres balk en dan typ je alt + return. Dan download ie em gewoon, dit werkt natuurlijk ook bij andere zaken.

Je kan natuurlijk ook in je Activity window (alt-appeltje-a) kijken, daar staat een lijst met alle los opgehaalde objecten (html, plaatjes, swf, etc.)…
    Alt-dubbelklikken zorgt voor een onmiddelijke download…

Bijdrager
    tourist

Alt-dubbelklikken zorgt voor een onmiddelijke download…

OK, nou zijn we d’r:D

Bijdrager
    Laiste

*heeft weer een wereld zien opengaan vandaag*

Goeie tips:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.