12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Gentei

Safari TRAAAG

Dus ik heb onlangs mavericks geïnstalleerd op mijn macbook pro

En sinds gisteren is safari dus heel traag.
    zo traag dat google zelfs niet wilt laden, ik kan gewoonweg niet meer surfen, ik dacht eerst dat het aan de provider lag, maar helaas op mijn desktop pc van windows surf ik perfect….

Nou gisterenavond wou mijn desktop pc ook niet surfen en laadde da pagina ook niet maar nu dus wel…safari nog altijd traag desktop pc werkt perfect…?

Bijdrager
    SunKeeper

Wat voor router heb je precies?

Wat gebeurt er als je je Mac als enige direct op het modem aansluit? (zonder router)

Bijdrager
    Jurr

Had ik gisteravond ook last van (vandaag nog niet geprobeerd). Duurde heel lang voordat de pagina’s geladen werden. Lukte uiteindelijk wel, op uitzendinggemist na…zware site? Heb zelf een nieuwe rMBP 13inch met Mavericks…

Inactief
    Anoniem

Ik heb de “inlaad traagheid” te voorkomen, DNS prefetching is uitgezet. Dan oogt ’t in elk geval al een stukje sneller:-)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@THX

……..zou wel nuttig zijn voor dit forum als je erbij zet hoe prefetching uit te zetten zou zijn….

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb nu al behoorlijk veel topics voorbij zien komen met o.a. een trage Safari en andere problemen na installatie van Mavericks.
    En een vriend van mij (heeft ook een OMT account maar plaatst niet zo veel hier) heeft jaren probleemloos met Safari gewerkt onder 10.6, 10.7 en 10.8 Ook hij ging Mavericks installeren en sinds eergisteren crash’t Safari tijdens het openen met de melding:

Crashed thread : 20
    Exception type : EXC_BAD_ACCESS
    Exception code : Kern_invalid_adress at …

Niet alleen Mavericks is dus gratis maar ook de bugs die er in zitten. Wat wel erg slordig is van Apple want je kunt deze gratis versie van het OS eerder zien als het equivalent van een SP bij Windows aangezien die ook altijd gratis waren. En een SP is o.a. juist bedoeld om bugs te verwijderen…

Laten we hopen dat er dus snel een update van deze update komt…

Bijdrager
    TonE

Na Mavericks installatie kan ik af en toe niet scrollen in Safari en Mail, afsluiten en opnieuw opstarten helpt. Irritant is het wel, slordig Apple.

Inactief
    Anoniem

@JoopJoopJoop De URL heb ik niet meer, maar ik had het verhaal nog in m’n Notities staan. Is van een tijdje terug dus niet specifiek voor Mavericks o.i.d. Stukje over DNS prefetching staat ergens halverwege.

Daar komt ie:

Slow Safari

I finally took the time to seek out “therapy” for my slow Safari browser. It was almost as fast as Firefox when I use it, until I updated it peto version 5. Since then, Safari switched personalities, so when I visit sites, Safari would either load them almost instantaneously (far and few in between, like apple.com), or keeps “searching” for it, only to show nothing for its efforts.

I’ve searched for answers on and off for months, maybe even for over a year, and finally found an answer. I’ve tried many things that have helped temporarily or just a little, especially in the beginning of my Safari woes when none of the sites would load.

The following is just a collection of various solutions that I’ve tried on my Mac computers. If none of these work, see note #4 for a few other possible solutions, and keep on searching.

Good luck! Hope you find the solution sooner than I did.

SOLUTION #1: EMPTY CACHE & RESET SAFARI1
    In the Apple menu bar, select Safari > Empty Cache…
    Click Empty
    Again, in the Apple menu bar, select Safari > Reset Safari… (command + option + E)
    Checkmark any or all options
    Click Reset
    Check for any changes in Safari

SOLUTION #2: DISABLE ADD-ONS1
    In the Apple menu bar, select Safari > Preferences… (command + comma [,] )
    Select the Extensions tab
    Click the On/Off switch to Off
    Close the Preferences window
    Check for any changes in Safari

SOLUTION #3: DELETE SAFARI PREFERENCE FILE1
    Close Safari
    In Finder, go to [computer HD] / Users / [user name] / Library / Preferences
    Find and delete com.apple.Safari.plist
    Open Safari to check for changes

SOLUTION #4: ADJUST LOADING TIMES1
    Close Safari
    Open Terminal (Applications / Utilities / Terminal.app)
    Type: defaults write com.apple.Safari WebKitInitialTimedLayoutDelay 0.25
    Press Enter key
    Close the Terminal window

SOLUTION #5: CHANGE DNS SERVERS2
    Close Safari
    Open System Preferences (Apple > System Preferences… or in Finder: [computer HD] / Applications / System Preferences.app)
    Under Internet & Wireless, select Network
    Select your connection type (left column)
    Then on the right, click Advanced…
    Select DNS tab
    Under DNS Servers (left column), click [+]
    Add a OpenDNS server IP (see link #5) and/or Google’s servers 8.8.8.8 and 8.8.4.4
    Click OK
    Click Apply
    Close System Preferences window

SOLUTION #6: DISABLE DNS PREFETCHING2
    Close Safari
    Open Terminal (Applications / Utilities / Terminal.app)
    Type: defaults write com.apple.safari WebKitDNSPrefetchingEnabled -boolean false
    Press Enter key
    Close the Terminal window
    SOLUTION #7: TURN IPV6 OFF3
    Close Safari
    Open System Preferences (Apple > System Preferences… or in Finder: [harddrive] / Applications / System Preferences.app)
    Under Internet & Wireless, select Network
    Select your connection type (left column), then on the right, click Advanced…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@THX

Zie mijn link, kennelijk lees je het topic niet eens voor je reageert…

Bijdrager
    Gentei

mja tis opgelost ik heb mijn router op kanaal 6 gezet ipv 11 en het surfen lukt nu terug normaal….

Bijdrager
    mekker

mijn safari was ook erg traag sinds maveriks, ook na een aantal dingen uit dit draadje geprobeerd te hebben.
    Net de laaste versie van onyx ge├»nstalleerd en z’n werk laten doen.
    Safari gaat weer super snel !
    misschien een oplossing voor anderen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.