13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Renze

Safari toont vreemde werkbalk en een rare nooit bezochte site in geschiedenis

Hallo!

Drie rare dingen op de macbook van mijn vrouw: een extra werkbalk, een site in de geschiedenis en en alert-icoontje in de menubalk. Is dit een virus of een instelling? Hoe komt ze hier van af?
    Ik stuur 2 screenshots mee (als dat lukt).

groet,

Renze

Bijdrager
    Renze

tweede screenshot hieronder

Bijdrager
    KingAchille

Die website in je geschiedenis is heel normaal. Dat is gewoon je geschiedenis. Wens je deze niet, kan je in privé modus surfen (Safari menu < Privémodus…)
    Waarschijnlijk hangt je icoontje in de menubalk samen met die extra werkbalk, al kan ik het niet goed zien… Kan je wat inzoomen?

Die extra werkbalk kan je vast ook weer wegkrijgen door bovenaan op “Weergave” te klikken en dan eventjes zoeken naar de juiste benaming.

Moderator
    unSOUND
    KingAchille op 07 januari 2011

Die website in je geschiedenis is heel normaal. Dat is gewoon je geschiedenis.

In de titel staat dat hij die site echter nooit bezocht heeft… Dat is het vreemde eraan.

Bijdrager
    Renze

De geschiedenis kan niet volledig gewist worden, deze site blijft constant staan! Ook je oplossing met weergave heeft niet geholpen. Met andere woorden, we krijgen het niet op de ‘gewone’ wijze weg.

Bijdrager
    KingAchille

Woeps :sealed:, dat gebeurd hier ook wel eens. Ik trek me er niet veel van aan.:smile:

Bijdrager
    Renze

Ik bedoelde deze afbeelding:

Moderator
    unSOUND

Staat er iets geïnstalleerd bij de Extensies van Safari ?

Bijdrager
    GT1988

Heb datzelfde icoontje eerder gezien! maar degene die dat had zei dat het met een citrix terminal ofso temaken had, en met exchange omgeving. Ga nu even kijken of diegene ook die webiste heeft staan in de geschiedenis…

Bijdrager
    GT1988

heb hem gedeinstalleerd, dan is dat alert dingetje ook weg.

Als je op dat linker “pijltje” omlaag drukt dan kun je bij de settings komen en helemaal rechts zit onder het ‘radartje’ kun je hem deinstalleren.

het programmatje heet Elf_1 kijk ook even in je Applications Folder of daar nog iets verborgen zit… Ben ik vergeten te kijken…

Bijdrager
    GT1988

http://Elf1.OurToolbar.com/

Hier de website. Geen idee of het Malware is..

Moderator
    unSOUND

En hier een topic erover op de Apple Discussion Lists:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2703546&start=0&tstart=0

Met als mogelijke oplossing:

You should find & remove any of the files/folders below – look for them all, then restart your mac.

HD/Library/Application Support/Conduit/
    HD/Library/InputManagers/CTLoader/
    HD/Library/Receipts/ctloader.pkg
    HD/Library/Receipts/<Toolbar name>.pkg
    HD/Library/Application Support/SIMBL/Plugins/CTxyxyxy.bundle (xyxyxy is some number)
    HD/Library/ScriptingAdditions/ct_scripting.osax
    HD/Library/launchAgents/com.conduit.loader.agent.plist
    Home/Library/Application Support/Conduit

They may not all be there, but look carefully.

Bijdrager
    GT1988

Kon alleen het bovenste bestandje vinden, die dus ook gedelete…

Weet iemand wat voor effecten dit kan hebben op je Mac?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.