14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

[Safari Tip] Handig met tabjes!

Bij toeval (wilde eigenlijk een screenshot maken) kwam ik achter een handige functie in Safari.

Met Apple-Click op een link komt deze in een nieuwe tab en ga je ook meteen naar die tab, maar…

Met Shift-Apple-Click open je de link in een nieuw tab maar blijf je in de huidige tab staan!

Misschien was deze al bekend bij jullie, maar ik vond ‘m reuze handig. Gebruik het namelijk als ik in een zoekmachine een aantal hits heb. Deze open ik dan eerst allemaal even met Shift-Apple-Click in andere tabs en kan deze dan makkelijk één voor één bekijken en afsluiten.:lol:

[Edit] Ik had het per abuis over de command-toets, maar dit moest Apple toets zijn. Is inmiddels aangepast.[/edit]

Bijdrager
    Igor

uhm.. iRuben… Jij hebt dus een illegale versie…

Dit is nog niet beschikbaar in de openbare versie….

Bij mij is command+klik op een link gewoon de link downloaden… waarschijnlijk bedoel je Appeltje+klik want dat werkt ook in de legale versie alleen wordt er dan een nieuw venster geopend…

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Igor”

uhm.. iRuben… Jij hebt dus een illegale versie…

Dit is nog niet beschikbaar in de openbare versie….

Bij mij is command+klik op een link gewoon de link downloaden… waarschijnlijk bedoel je Appeltje+klik want dat werkt ook in de legale versie alleen wordt er dan een nieuw venster geopend…

moet je ff op forum zoek, dan vind je hem wel, of ff op de macosxchat vragen…

Bijdrager
    Jor1

Raarrr…

ik heb ook 64 maar kan tabjes écht niet vinden:(

Bijdrager
    michelvdb
    ”Igor”

Met Cmd in het eerste zal je wel Opt/Alt bedoelen?:wink:

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Jør: zie hier hoe je het debugmenu met de tabs-optie kan activeren.

Bijdrager
    Jor1

ok, ik heb wat zitten prutsen, en wilde net opgeven. (ik zit niet zo graag in de terminal op mijn werk) tot ik het debug menu in safari tegenkwam.
    het werkt nu prima!

errug handig!

Bijdrager
    Ruben
    ”Igor”

waarschijnlijk bedoel je Appeltje+klik want dat werkt ook in de legale versie alleen wordt er dan een nieuw venster geopend…

Ja, sorry. Heb het bericht al aangepast. Ik wordt eerlijk gezegt niet goed van die @#$%# termen als “Command” en “Option” enzo. Ik ben een “switcher” en ken officieel helemaal geen command en option toetsen en die staan ook niet op mijn toetsenbord!

Ik heb op mijn beide macs toetsen met “Ctrl”, “Alt en een soort schakel-symbool” en een “Apple en een raar klaverblad-achtig symbool”. Nergens de woorden “Command” of “Option” te zien, dus die haal ik steeds door elkaar. Maar voor de duidelijkheid; als ze het hier in de Mac wereld over “Command” hebben is dat dus de Apple-toets en option is “Alt”?

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Dat klopt iRuben!

Bijdrager
    PeterH
    ”iRuben”

…”Alt en een soort schakel-symbool”

Ook wel winkelwagentjes toets genoemd;)

Bijdrager
    Ruben

Kom er net achter dat het met v64 weer precies andersom is… zucht… ik blijf niet bezig…

Bijdrager
    Igor
    ”Jan-Willem”

moet je ff op forum zoek, dan vind je hem wel, of ff op de macosxchat vragen…

en als ik geen illegale versie wil… :?

Bijdrager
    michelvdb

Igor, dan wacht je tot de volgende Programmatuurupdate.
    :P;)

Bijdrager
    Igor

zal ik doen… bedankt voor de tip;)

Ik wist al niet meer waar ik hem vandaan moest halen… zoveel versies :sealed:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.