12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Jack Rabbit

safari tabbladen terugzetten (in welke folder staan die?)

Ik wil graag mijn oude tabbladen terugzetten (die zijn verwijderd na update Sierra – High Sierra) via Time Machine.

Maar in welke folder vind ik die? Users-library-preferences lijkt het niet te zijn. Ook users-library-Safari doesn’t do the trick. De map users-library-cache gaat niet ver genoeg terug.

Of kan ik er helemaal niet meer bij nu High Sierra erop staat. Ook al zijn al mijn oude gegevens er gewoon terug op gezet…

Hoop dat iemand het weet.

Alvast dank en groet,

Jack

Bijdrager
    tarun

Wat bedoel je met oude tabbladen? Je bladwijzers?

Bijdrager
    Jack Rabbit

<p class=”cite”>tarun op 23 januari 2019 om 19:22</p>
    Wat bedoel je met oude tabbladen? Je bladwijzers?

Nee, de tabbladen.
    Bladwijzers (bookmarks) dat zit wel snor..:-)

Bijdrager
    McPim

Tabbladen worden toch niet opgeslagen?  Die blijven staan zolang je de browser niet afsluit.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien bedoelt Jack de url’s die hij ziet in de Favorietenbalk. Weergave>Toon favorietenbalk.

Hoe dan ook: bij een update wordt niks zomaar verwijderd.

Bijdrager
    Jack Rabbit

Wanneer ik de computer afsluit en de volgende dag weer opstart staan al mijn tabbladen er nog gewoon hoor.

Lijkt me dus dat dat ergens bewaard wordt?!

Met favorieten heeft dit niets te maken.

Type “command T” en je krijgt een nieuw tabblad. Kan ook door op een link te klikken met shift ingedrukt, dan opent ie de link in een nieuw tabblad.

Anyhoo, daar had ik er dus een handjevol van maar die zijn nu weg. Ik wil ze terug.

Ik dacht dat het via Time Machine zou kunnen lukken, maar ik moeten dus weten waar de file staat die dit onthoudt.

Bijdrager
    McPim

Jack Rabbit op 23 januari 2019 om 20:29
    Wanneer ik de computer afsluit en de volgende dag weer opstart staan al mijn tabbladen er nog gewoon hoor.

Omdat je deze setting had waarschijnlijk?

Dat wil nog niet zeggen dat het bewaard wordt na een OS upgrade vrees ik. Misschien staan hier nog een paar locaties/tips waar je kunt kijken:

https://apple.stackexchange.com/questions/343917/all-safari-tabs-lost-after-installation-of-mojave

Bijdrager
    Jack Rabbit

<p class=”cite”>McPim op 23 januari 2019 om 20:39</p>

Jack Rabbit op 23 januari 2019 om 20:29

Omdat je deze setting had waarschijnlijk?

Dat wil nog niet zeggen dat het bewaard wordt na een OS upgrade vrees ik. Misschien staan hier nog een paar locaties/tips waar je kunt kijken:

https://apple.stackexchange.com/questions/343917/all-safari-tabs-lost-after-installation-of-mojave

Yep, dat heb ik aanstaan.
    Ik zal je link eens volgen. Hopelijk is daar iets te vinden.

Dank je wel!

Bijdrager
    Jack Rabbit

Yes!! Daar was het antwoord!!
    “LastSession.plist” file from ~/Library/Safari is de file die teruggezet moest worden.

Gelukt dus.

Thank you sir !!!

Bijdrager
    McPim

Ik hoop dat het lukt! En zo niet, een beetje zuur, maar toch een tip voor de volgende keer. Die functie zit er niet voor niks, zo weet je zeker dat je tabs veilig gesteld zijn.

EDIT: ah, ik zie dat het gelukt is! Mooi.. De tip blijft handig natuurlijk 😊

Bijdrager
    Jack Rabbit

:-)

Goeie tip ook nog.

Toffe peer jij:-D

Bijdrager
    McPim

🍐 Graag gedaan 🤩 !

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.