10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Safari tabblad

In Safari loop ik tegen het volgende aan. Als ik een site open en daar op een link klik opent die hem in een nieuw venster. Heel irritant want ik wil gewoon dat Safari het opent in hetzelfde venste die ik al open had staan. Een nieuw tabblad dus.. Is deze mogelijkheid er? Ik ben er nog niet achter gekomen! Als die er niet is ga ik over op FireFox!
    Bedankt.

Bijdrager
    4iam

Appeltje klik.

Bijdrager
    rrkramer

Als je tabs hebt ingeschakeld in de voorkeure van Safari
    kun je een link openen in een tabblad door de command (lees: appeltje) knop in te houden terwijl je op de link klikt.

Bijdrager
    Misja

Probeer deze plug-in eens…

Bijdrager
    Lifelogger
    ”Misja”

Probeer deze plug-in eens…

Kijk… daar hebben we iets aan!:-) Zocht ook al langer zoiets.

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    wido

Als je in de Terminal het volgende doet:

defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true

en Safari opnieuw start, zal hij links openen in een nieuwe tab en niet in een nieuw venster.

Bijdrager
    BloomPod

Waarom plugin’s en terminals installeren als het in de voorkeuren van safari staat?
    Doe het zoals 1984

Bijdrager
    wido

Waarom plugin’s en terminals installeren als het in de voorkeuren van safari staat?

Omdat Safari niet altijd luistert en er geregeld toch nieuwe vensters worden geopend…

Bijdrager
    Be nice

Bij werkt het openen in tabs echter niet na het installeren van dat programmatje.

Als ik een link, zoals hierboven ‘probeer deze eens’ aanklik, dan wordt deze nog steeds in een nieuw venster geopend. Ja, ik heb de functie van Safari op ‘cmd + klik’ aangevinkt.

Daarbij nog twee dingen.

1. Als ik meerdere tabs open heb staan en allemaal tegelijkertijd afsluit, wil ik deze opslaan. Zodat bij een volgende opening van Safari diezelfde pagina’s wederom geopend worden. Weet iemand dit?

2. Bij downloads opent de folder ‘downloads’ automatisch, maar verdwijnt minder automatische dan die verschijnt!
    Weet iemand hoe ik dit kan stellen?

Bedankt!

Be nice

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.