2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Hydræ

Safari: tab leeg bij starten

Wanneer ik een aantal tabs open heb in Safari, en ik herstart Safari weer, dan blijft soms 1 tabblad leeg. De titel is wel zichtbaar van de site, maar de site laad niet en het url veld is leeg. Ik moet de site opzoeken door hem opnieuw in te typen of te klikken.

Hier een schermafdruk:

Het is compleet willekeur, en komt zowel voor bij eerste keer opstarten van de Mac maar ook wanneer ik al bezig ben. De andere tabs zijn gewoon zichtbaar en de sites zijn geladen, lijkt dus geen netwerkprobleem. Ik werk nu met Safari 9 onder OS X 10.9, maar het speelde ook onder Safari 8 al.

Die willekeur maakt de oorzaak erg lastig te achterhalen. Maar misschien is er iemand die het probleem herkent.

Bijdrager
    SunKeeper

Is het niet sneller om Safari weer af te sluiten en weer starten?

Ik herken het wel, onder Yosemite gebeurde dat af en toe bij mij. Onder El Capitan wat ik nu draai nog nooit gehad.

Ik herstart Safari ook nauwelijks. Staat altijd aan. Misschien één keer in de vijf weken raakt de cache af en toe wel heel vol en na sluiten en starten van Safari is ie dan weer lekker snel. Ik moet wel zeggen dat ik standaard 10+ tabs open heb.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.