5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JazzyJeff

Safari start niet meer

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Mijn Safari wil niet meer starten. Ik krijg steeds de melding “Safari is onverwacht gestopt.”.
    Nu betreft het Safari 5.1.6 (een oude versie), maar als ik 5.1.7 wil installeren geeft hij aan dat het niet gaat omdat er al een nieuwere versie zou zijn.
    Heeft iemand enig idee wat hier mis gaat? Ik draai op Lion en heb ook al tot twee keer toe het hele OS opnieuw geinstalleerd, maar tevergeefs.

Zou iemand mij misschien een link kunnen sturen naar het downloadbestand van Safari 6? Wellicht dat ik deze wel kan installeren. Ik heb gezocht, maar kan deze nergens vinden. De safari download pagina van Apple zelf is (lijkt wel) niet actief meer.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Heel stom hoor maar eh, heb je wel gekeken of er updates zijn voor Safari?

Appeltje > Software Updates ?

Bijdrager
    jamesfrombelgium

je kan het hier eens proberen

Apple Safari for Lion 6

Bijdrager
    Shmoo

Clean install is de enige oplossing om een versie terug te gaan en het te laten werken!

Waarschijnlijk heb je Safari 6 al eens eerder geïnstalleerd op Lion.
    En zodra je Safari 6 op je Mac hebt gehad dan kun je doen wat je wilt maar terug keren naar Safari 5.1.6 of 5.1.7 zal niet meer gaan lukken.

Ik had het zelfde probleem op de release-dag van Mtn Lion en heb alles afgezocht naar een oplossing maar helaas, Safari 6 op Lion update niet alleen het programma Safari maar update ook bepaalde systeem bestanden (framework) aan op OS X Lion.

Laat me raden wat je gedaan hebt?
    Via de Terminal Safari 6 van je Mac gemieterd en toen een nieuwe copy van Lion over je oude Lion heen geïnstalleerd zodat je Safari 5.1.6 weer op je computer hebt staan?:)
    Die weg heb ik ook gelopen maar zonder succes, Lion overschrijft dan vrijwel alle systeem bestanden maar niet de Safari 6 (extra) bestanden.

Dus het wordt back-uppen van je bestanden en dan schijf wissen en een Clean install.

Bijdrager
    JazzyJeff

Bedankt voor jullie reacties. Ik had niets gedelete, dat is het vreemde.
    Wat is er gebeurd: Mijn MacBook leek sinds kort wat langzamer, dus heb Lion opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat dit het zou oplossen. Alles werkte weer prima (ook juiste snelheid), maar sinds dien gaf Safari de melding. Van alle geprobeerd, maar kon ‘m niet verwijderen, er waren geen updates en ook de site van Apple leek geen oplossing te bieden.

Maar gelukkig bied OMT de uitkomst in deze situaties. De link die jamesfrombelgium gaf werkt, waarvoor mijn dank. Gelukkig geen Clean install. Ik kan weer heerlijk op Safari:lol:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.