7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RollingS

Safari start niet meer op

hallo,

krijg een foutmelding als ik safari sierra wil opstarten

in een apple winkel zeggen dat alles opnieuw op gezet moet worden

hopelijk weten jullie iets?

Moderator
    Night

Probeer op te starten in Recovery mode (opstarten met cmd(opt)-R ingedrukt gehouden). Van daaruit kan je OSX opnieuw installeren zonder verlies van data.

Bijdrager
    essiw

Ik meen me te herinneren dat het vroeger mogelijk was om safari te verwijderen (via leeg prullenmand veilig o.i.d.) waarna na een herstart safari weer opnieuw op de computer staat. Misschien is dat nog steeds mogelijk?

Bijdrager
    koen

Probeer het eens met een andere gebruiker.

In plaats van een complete herinstallatie, kun je ook eerst de combo updater proberen.

Geblokkeerd
    SusanUSA

Moderator
    Night

Aangezien ik in de screen shot zag staan dat SIP actief is, ben ik gelijk overgestapt naar de enige oplossing die in dit soort gevallen zou moeten gelden als eerste stap bij OSX versies, hoger dan 10.10: Een re-install van OSX (over de oude heen) zonder verlies van data en/of instellingen via Recovery Mode.

Als dit niet werkt, kunnen we verder kijken.

Kijk ook even hier:

How to fully reset Safari on your Mac

Je gebruikt zowel de laatste versie van Safari (10.0.3) als de de laatste versie van MacOS (10.12.3)

Je kunt ook nog even kijken of alleen de combo update voldoende is: https://support.apple.com/kb/DL1905?locale=en_US

Bijdrager
    RollingS

Het is met beide niet gelukt helaas.

in de winkel zeggen ze er nieuw software op moet alleen kan ik dan ook zelf anders kost het weer wat geld.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.