10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Lid
    Noc

Safari staat drie maal in 'open met' menu

Hoi,

Ik heb een klein, maar rare bug gevonden. Als ik iets wil wil openen in Safari via het ‘open met’ menu staat Safari daar drie keer in. Herkent iemand dit probleem? En zo ja, wat is dan de oplossing?:)

Ik heb het trouwens ook bij een mp3-bestand en iTunes. Misschien dat bij het updaten OS X vergeet de oude versies weg te halen of iets dergelijks?

Bijdrager
    csteelooper

Klopt. Meestal helpt het dan (als de versienummers erbij vermeld staan) om júist een van de oudere versies te kiezen. Bij een volgend gebruik van het contextmenu is die bewuste keuze dan verdwenen. Ik had dat bijvoorbeeld met VLC; er stond 1x een keuze voor 1.x en een keer een keuze voor 2.x. Dit terwijl versie 1 al van mijn Mac was verdwenen. Door een keer juist voor versie 1 te kiezen werd het bestand uiteraard niet geopend, maar bij de volgende poging werd versie 1 niet meer weergegeven. Ik draai wel Snow Leopard en zie dat jij Lion draait. In hoeverre dit ook voor Lion van toepassing is, weet ik niet.

Lid
    Noc

Ik snap wat je bedoeld. Maar het probleem is dat ik de versies er niet bij zie staan. Ik heb ze overigens allemaal al wel eens geprobeerd. Ook bij programma’s staat Safari er maar één keer tussen.

Bijdrager
    Drexciyan

Ik zie zojuist dat ik Safari er 2 keer in heb staan.
    Je kan dit verhelpen door de launch services te resetten.
    Dit doe je door onderstaande code in te voeren (copy/paste) in de terminal.

<br />
    /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/<br />
    Versions/A/Frameworks/LaunchServices.framework/<br />
    Versions/A/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user<br />

Bijdrager
    Shmoo

Thanks @Drexciyan

Nog wel even toevoegen dat je na het sluiten van de Terminal ook nog op het Apple logootje > Forceer stop > Finder > Start opnieuw moet drukken.

Maar het is weg, bij mij stonden er een x-aantal Webkit.app’s in.

Bijdrager
    Drexciyan

Misschien dat het bij sommige Macs nodig is, maar zonder de Finder opnieuw op te starten werkt het bij mij ook.

Lid
    Noc

Thanks Drexciyan. Werkt perfect & ik hoefde Finder niet opnieuw te starten trouwens.

Moderator
    unSOUND

Nadeel van die methode is wel dat alle eventuele voorkeuren die je had opgeslagen, nu weg zijn.

Bijdrager
    csteelooper

Ik zie dat ik eenzelfde situatie heb met Opera. Maar bij mij staan inderdaad echt twee versies van Opera op mijn systeem, dus dat is te verklaren. Overigens staan er in mijn geval ook versienummers bij beide vermeldingen voor Opera.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat ook mogelijk is, is dat je een netwerkverbinding hebt met een andere Mac en bij de map /Programma’s daarop kunt. In dat geval zul je ook de programma’s die op die computer staan, zien verschijnen in het “Open met”-menu — zeker als ze verschillende versienummers hebben (dan zie je dingen als “Safari (standaard) (5.1.7)” en “Safari (5.1.5)” in dat menu).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.