11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    kenmasters

Safari speeld geen mpegs

Als ik in safari naar een site met filmpjes ga speelt ‘ie geen .mpg filpjes af maar slaat ‘ie ze op, quicktime .mov filmpjes speelt ‘ie wel af in de browser. Camino speelt ze allebei wel af in de browser.

Wat kan ik hieraan doen?

Bijdrager
    HRH

Bij mij net zo. Niet alleen mpg maar ook wmv, rm, etc. Overigens heb ik het nooit een probleem gevonden. 1 klik op het vergrootglas in het downloadvenster en vervolgens afspelen. Niet leuk genoeg om te bewaren? Dan hup, in de prullenbak. Maar goed, dat is niet wat je wilde weten. En daar heb ik helaas geen antwoord op.

Bijdrager
    Sage

Heb je wel de goede plug in?
    Mischien zit het nog niet in de beta van Safari?

Ik weet verder niks want ik draai nog vrolijk classic….:x

Bijdrager
    nankovic

Heb je op de apple-site bv. gekeken bij de Quicktimetrailers, die speelt Safari gewoon af in het venster.

Bijdrager
    Elstar
    ”HRH”

Overigens heb ik het nooit een probleem gevonden.

Ik vind het (met het ontbreken van shockwave en flash) een van de grootste manko’s aan safari tot nu toe.

”nankovic”

die speelt Safari gewoon af in het venster.

Ja, was me ook al opgevallen. Dus het kan wel. Maar wat is dan het verschil tussen de ene en de andere mpg?

Bijdrager
    nankovic

vlgs mij heeft’t te maken met ‘embedded mpgs’, maar dat is een gok. Met de juiste extensie zal het ook wel te maken hebben.

als je een vb hebt van een mpg, laat het ff weten (svp geen bloot :))

Bijdrager
    Castor
    ”Elstar”

Ik vind het (met het ontbreken van shockwave en flash) een van de grootste manko’s aan safari tot nu toe.

Hoe bedoel je?

Bijdrager
    MacAttack

shockwave in flash zitten in Safari en hij draait bij mij gewoon mpegs in Safari.

Heb je bvb een andere app ingesteld als hoofdapplicatie om mpegs af te spelen.

Bijdrager
    kenmasters

ik heb in systeemvoorkeuren ingesteld dat quicktime ook mpegs moet spelen maar dat doet ‘ie dus gewwon niet.

Bijdrager
    Elstar

Dan moet er iets mis zijn met mijn instellingen. Ik krijg in Safari regelmatig meldingen dat ik plugins van macromedia-producten (meestal shockwave) moet ophalen, waar vervolgens niets te krijgen is voor Safari.

En ik schijn exact hetzelfde mpg-probleem te hebben als Kenmasters.

Ik kan me alleen niet herinneren bij welke sites deze problemen zich voor het laatst voordeed, maar dat meld ik dan nog wel.

Bijdrager
    Elstar

Nu heb ik er een. Amsterdam plaatste dit in de thread ‘spiegelportretten’.
    Het is weliswaar geen mpg of flash, maar Safari reageert er in ieder geval niet goed op. Link wordt geopend in leeg venster en filmpje wordt gedownload naar m’n bureaublad.
    En in Netscape geen enkel probleem.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.