3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Pea

Safari scrollt traag

Sinds ongeveer een maand heb ik een MBP. Een verademing na 20+ jaar windows PC’s te hebben gebruikt.
    Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan. In Safari gaat het scrollen na verloop van tijd stroever verlopen. Het lijkt te haperen en minder vloeiend de verlopen dan na opnieuw opstarten.

Safari afsluiten en opnieuw starten helpt niet. Ook afsluiten met ‘Stop en Sluit Vensters’ heeft geen effect. Herstarten van de MBP heeft wel effect al is het maar voor korte duur. Heb zelf al in activiteitenweergave gekeken maar daarin zie ik niets wat er in het oog springt behalve het feit dat Safari en ‘Safari Webmateriaal’ het meeste fysiek geheugen gebruiken. Lijkt me normaal aangezien dat momenteel et enige is naast de Finder en Mail dat ik open heb staan.

Herkent iemand dit? Is er een oplossing voor?

Bijdrager
    cardwizard

toevallig gezoomd ?

probeer eens CMD + 0 , ik heb het hier ook vaak als ik een pagina inzoom

Bijdrager
    Pea

Zal ik eens proberen als het weer voorkomt. Het is niet een effect dat ik gemakkelijk weer tevoorschijn kan toveren en ik het heb inmiddels op de enige manier die ik ken opgelost. (herstarten).

Bedankt!

EDIT: heb mijn MBP een uurtje op stand-by gehad en nu weer wakker gemaakt. Het trage scrollen is terug en kan niet worden opgelost met cmd+0. Balen dus…

Andere suggesties?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.