10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    mcboqeys

Safari SafeBrowsing melding

Hi,
    Ik ontvang elke minuut wel de melding met een scherm vol codes met ” com.apple.SafeBrowsing.Service is onverwacht gestopt”. Zijn er meer mensen met dit probleem, eventuele oplossing.
    Ik heb reports naar Apple gestuurd. Zie wel meerdere meldingen https://discussions.apple.com/thread/7788784?start=0&tstart=0 maar (nog) geen oplossing.
    Dank alvast voor reactie.
    Jos

Bijdrager
    koen

Op welk scherm zie je dat, in Safari zelf?

Bijdrager
    mcboqeys

Ik krijg een apart fout melding scherm.
    Ik heb nu caches geleegd Finder>Bibliotheek>Caches>open Caches>alles geselecteerd> alles in de prullenbak. Die vervolgens geleegd en iMac opnieuw opgestart. Kijken of dat helpt en toch wel vreemd.

Bijdrager
    koen

Ik zie zo 1-2-3 niet wat de cache legen er mee te maken heeft, maar goed. Maar je moet dan ook de caches in je eigen bibliotheek legen als je denkt dat dat er mee te maken heeft. Het zou ook een extensie kunnen zijn die problemen geeft. Schakel die eens uit. Of probeer het met een andere gebruiker, dan weet je al meer waar je het moet zoeken.

Bijdrager
    Roelandos

Hallo,

Ik krijg deze melding ook sinds vanmiddag. Om de minuut verschijnt ie in beeld, zie; http://prntscr.com/dkco4m.

Opnieuw opstarten helpt niet en het maakt ook niet uit welke applicaties je aan of uit hebt staan, het blijft terugkomen. Screenshot van rapportage hier:
    http://prntscr.com/dkcomk

Op andere forums kom ik hier nog niets over tegen. Behalve op die van Apple, maar ook hier is nog geen oplossing.

Ben benieuwd of hier nog meer mensen dit ervaren en of iemand een (tijdelijke) oplossing weet?

Bijdrager
    Roelandos

Trucje van Cache verwijderen en opnieuw opstarten lijkt te helpen. Kwam ik ook tegen op Apple forum. Iets van Google zou de oorzaak kunnen zijn. Enfin, nu al 5 minuten geen melding…

Bijdrager
    mcboqeys

@koen Dank voor je feedback, ik denk dat je gelijk hebt met de opmerking om de caches in de bibliotheek te legen. In Foto’s krijg ik dezelfde melding. Maar met het browsen met safari niet meer. Maar hoe/waar leeg je de caches in je eigen bibliotheek?

@roelandos klopt, ik kom alleen op Apple forums hetzelfde probleem tegen. Maar geen echte oplossingen en ook ik haal eruit dat het met Google te maken heeft.

Bijdrager
    Shmoo

Cookies verwijderen zodat je overal uitgelogd bent.

En kijken of je iets van een extensie of integratie in Safari hebt dat verbinding maakt met Google Docs/Drive of Analytics

Bijdrager
    tarun

Ik kreeg dat na installeren van 10.12.3 bèta. Is na een herstart verdwenen.

Bijdrager
    mcboqey

Dank Shmoo maar ik zie niets in de extensie in Safari dat connectie met Google maakt.
    Ik heb nu ook /library/caches alles in de prullenmand gestopt. Vervolgens de iMac opnieuw opgestart en toen de prullenmand geleegd.
    Loopt nu als een zonnetje en geen last meer van de melding “com.apple.SafeBrowsing.Service is onverwacht gestopt” Ook in Foto’s niet. Ik hoop dat het nu zo blijft.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.