17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    MacFan55

Safari problemen

Weet iemand waarom er zoveel problemen met Safari zijn? Pagina’s laden niet of slechts ten dele; programma crasht als je het venster van safari wilt veranderen; de Beta versies werkten stukken beter. Doe ik iets verkeerd? Ik heb ook al eens een keer alles verwijderd met de naam safari en toen opnieuw geinstalleerd, maar zonder verbetering. Camino werkt nog steeds beter. :oops: :oops: [/img][/quote]

Bijdrager
    nebbio
    ”MacFan55″

Beta versies werkten stukken beter.

En of! Ik was zo gehecht geraakt aan Safari: speed & beauty. Helaas niks meer van dat met 1.0: nooit eerder was Safari gecrasht en nu gaat ie bij ’t minste probleem uit. Herinstalleren helpt geen fluit. Dus: back 2 Mozilla.

‘k Denk dat het wachten wordt op een update, want we zijn niet alleen met die problemen. Kijk maar eens rond op het web.

Cheer up!

B.

(iMac 400 DV, 128Mb, OS X 10.2.6)

Bijdrager
    Haddock

Safari 1.0 is bij mij nog nooit gecrasht en ik gebruik het best veel. Ook met het laden van pagina’s heb ik zelden problemen. Wel heb ik safari enhancer geinstalleerd. Zodat als een pagina vreemd gedrag vertoont je via het ‘debug’ menu een andere ‘user agent’ kunt kiezen. Dat werkt bij mij bijna altijd.

Bijdrager
    sabine

ik heb helemaal niet zoveel problemen met safari, heel soms klapt ie als ik een site waar je moet inloggen te lang open heb staan en en dan wil refreshen maar dat is niet vaak

Bijdrager
    tony montana

Hmm..
    Kep bijna nooit trubbels met Safari..
    :)

Bijdrager
    MacFan55

Wellicht ter aanvulling: Werk met OSX 10.2.6;
    opstartpagina: Netscape/MAC (standaard?)
    Het vreemde is dat de pagina’s van Apple zelf zonder problemen “laden”.

:apple: :?

Bijdrager
    markj

Nu je het zegt, bij mij kresjt Safari de laaste tijd ook weleens. Niet zo vaak dat het echt lastig is, maar toch niet de kwaliteit die ik gewend was…
    Mark

Bijdrager
    passenger

Typisch, eigenlijk nooit gezeur met Safari, alleen geen Rabo Internetbankieren. Deed ik met IE, maar die wil ook niet meer, maar dan weer Camino als een zonnetje… Ik noem het maar de charme van een Mac of zo…

Bijdrager
    Frans

Probeer eens te Rabo-bankieren zonder ‘block pop-up windows’ aan te vinken.

Dan werkt het bij mij probleemloos !

Frans

Bijdrager
    ElectricCat

@macfan en markj

Er zijn wel meer mensen die klagen over een instabiele en crashende Safari 1.0.
    Ergens op het web heeft er iets over gestaan, dat als je in je home/library/preferences/ het bestand com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist weggooit, dit het wel eens zou kunnen helpen, maar ik weet echt niet meer waar ik dat gelezen had (macfixit of macosxhints).

Bijdrager
    passenger

zonder ‘block pop-up windows'

Soms is het zo freakin’ simpel………….

Thanx!!!!

:) :) :) :)

Bijdrager
    SanderQ

Mijn Safari 1.0 loopt vast bij het downloaden van bestanden. Hij gaat dan proberen via het programma SpeedDownload te werken maar dat programma heb ik al lang geleden gedeĂ¯nstalleerd. Downloaden doe ik dus met IE:(

Bijdrager
    michelvdb

SanderQ,
    jij hebt allicht nog een of meer SpeedDownload bestandjes zitten die weg moeten. Zoek even in je Bibliotheek in de mappen Preferences, Internet Plug-Ins en Contextual Menu Items.

MANUALLY UNINSTALLING Speed Download from your computer:
    Under Classic: Drag the following to the Trash:
    – The Speed Download folder
    – Speed Download CMM (found in: System Folder/Contextual Menus)
    – Speed Download Browser Plugin (found in: System Folder/Internet Plug-Ins)
    – Speed Download Preferences (found in: System Folder/Preferences)
    – Speed Download Queue (found in: System Folder/Preferences)
    – SD Downloads folder (found in: Documents)

Under MacOS X: Drag the following to the Trash:
    – The Speed Download folder
    – Speed Download Browser Plugin (found in: User/Library/Internet Plug-Ins)
    – Speed Download Browser CMM (found in: User/Library/Contextual Menu Items)
    – Speed Download Preferences (found in: User/Library/Preferences)
    – Speed Download Queue (found in: User/Library/Preferences)
    – SD Downloads folder (found in: User/Documents)

– Open your browser’s preferences, and go into the ‘File Helpers’ section.
    – Delete all entries that contain Speed Download.
    – Quit and restart your browser.

Naderhand moet Safari probleemloos werken.

Bijdrager
    cjknl

Alhoewel Safari mij niet al te veel troubles geeft, op een enkele onduidelijke crash na en… het niet mogelijk is sommige sites te gebruiken (ik denk bv aan Postbank Internet Bankieren; Girotel Online is OK in gebruik, maar onthoudt de codes niet…) meen ik toch te moeten melden dat de nieuwe beta versie van Mozilla X 1.5b al deze ‘onvolkomenheden’ wĂ©l aan kan.
    Het werkt perfekt, laadt snel en is erg stabiel.
    Te vinden op:
    http://www.macupdate.com/info.php/id/6447

Bijdrager
    SanderQ

Ha Michel,

Dankjewel, ik ga het proberen. :)

Bijdrager
    SanderQ
    ”michelvdb”

jij hebt allicht nog een of meer SpeedDownload bestandjes zitten die weg moeten.

Dat was het! Na het weggooien van deze achtergebleven rommel werkt Safari weer naar behoren. De laatste instructies met aanpassingen in de browser waren voor Safari overbodig.

:) Nogmaals dank, Michel.:)

Bijdrager
    Deskman

Ik heb weinig problemen met Safari. Niks onoverkomelijks. Een heel enkele keer een crash, maar beduidend minder dan bij IE.

Bij Macfixit houden ze de stand van zaken bij. Vaak is de oplossing erg eenvoudig, maar vind het maar eens…

http://www.macfixit.com/article.php?story=20030709090723245

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.