18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    didge

Safari: probleem met opslaan afbeeldingen

Na het lezen van de Safari problemen die met de recentste update naar 10.3.9 zijn gerezen heb ik de indruk dat er nog een ander eigenaardigheidje is opgedoken bij mij. Sinds de upgrade zijn de volgende opties voor het opslaan van afbeeldingen namelijk verdwenen :
    – afbeelding opslaan als…
    – afbeelding naar klembord kopiëren

Bij mij rest enkel nog :
    – open afbeelding in nieuw venster
    – open afbeelding in nieuw tabblad
    – bewaar afbeelding op bureaublad
    – kopieer afbeelding

De optie ‘Kopieer afbeelding’ kopieert enkel de URL-source van de afbeelding en dus niet de afbeelding zelf.
    Ik heb me al blauw gezocht in alle instellingen maar helaas.
    Vòòr de update naar 10.3.9 kon ik perfect opslaan als, of de afbeelding naar het klembord kopiëren.

Even een schermafbeelding gemaakt voor de duidelijkheid :

Het probleem doet zich op gelijk welke website voor. Het heeft dus niets te maken met kopieer- of opslagbeveiligingen in de source-code van de webpagina’s.

Nog iemand met dit vreemde probleem ?

Bijdrager
    TonE

Is een euvel van Safari 1.3, ik vind het ook knap vervelend:(

Bijdrager
    Buzz

Dat is geen euvel, maar een nieuwe feature.
    :wink:

Met het indrukken van de Alt toets verander je de functionaliteit van het context-menuutje. Even wennen dus…
    Het kopieren van een afbeelding werkt trouwens bij mij zonder problemen.
    :)

Bijdrager
    TonE

Nou, noem het maar feature, ik heb expose onder de rechtermuisknop in comb. met de alt toets zitten:x

Bijdrager
    dennie

ben ik nou gek of hoe zit het ik zie hem er echt bij staan hoor dat je je afbeelding kan opslaan

bewaar afbeelding op bureaublad[/b]

of kan je hier geen afbeelding mee bewaren

Bijdrager
    Oppie
    ”TonE”

Nou, noem het maar feature, ik heb expose onder de rechtermuisknop in comb. met de alt toets zitten:x

Geen paniek want je gebruikt eerst je rechtermuisknop (of ctrl+klik), dan krijg je het contextuele menu en laat je de toets en/of muisknop los en dan pas druk je de ‘alt’ toets in; je ziet het menuutje dan mooi veranderen.
    Voor de functie die jij gebruikt moet je ze gelijktijdig indrukken. Dus beiden opties blijven voor jou mogelijk.

Bijdrager
    nma
    ”Oppie”

Geen paniek want je gebruikt eerst je rechtermuisknop (of ctrl+klik), dan krijg je het contextuele menu en laat je de toets en/of muisknop los en dan pas druk je de ‘alt’ toets in; je ziet het menuutje dan mooi veranderen.

Het enige wat er bij mij dan verandert is dat de ‘as’ in ‘Download file as’ verdwijnt!? Klop dah? :|

Bijdrager
    TonE

@Oppie: Dank weer, je hebt helemaal gelijk:)

Bijdrager
    Buzz

nma: Dat hangt ervan af welke Safari je gebruikt. Volgens mij is het met 1.3 andersom geworden.

En nog even aan didge: Als je een afbeelding kopieert kan je hem in een programma als Photoshop natuurlijk als afbeelding plakken. Als je hem in een tekstvenster plakt is OS X slim genoeg om de URL te plakken in plaats van de afbeelding.

Maar al met al is er dus bijna niks veranderd. Alleen de werking van de Alt toets in dat menuutje hebben ze omgedraaid, waarschijnlijk omdat de meeste mensen toch het liefst alles naar een plek downloaden, en niet lastig gevallen willen worden met een “Save as…” dialoogvenster.

Bijdrager
    nma
    ”Buzz_D”

nma: Dat hangt ervan af welke Safari je gebruikt. Volgens mij is het met 1.3 andersom geworden.

Waar kan ik die upgrade naar 1.3 vinden? Heb wel 10.3.9, maar heb gisteren Safari weer moeten installeren vanwege problemen met de contextuele menu’s (dat Safari Enhancer zorgt volgens mij voor problemen…maar dat terzijde). Nu kan ik nergens 1.3 los vinden….

Bijdrager
    TonE

Met pacifist kun je het 10.3.9 package openen en vandaar uit installeren.

Bijdrager
    Oppie
    ”Buzz_D”

Maar al met al is er dus bijna niks veranderd. Alleen de werking van de Alt toets in dat menuutje hebben ze omgedraaid, waarschijnlijk omdat de meeste mensen toch het liefst alles naar een plek downloaden, en niet lastig gevallen willen worden met een “Save as…” dialoogvenster.

Buzz_D, ik moet ff kwijt dat ik vind dat je vaak hele zinnige info en adviezen geeft, zoals deze m.i. ook weer; en dat voor een recente switcher. ‘Keep on the with the good work’ zeggen de Amerikanen dan!:D

Bijdrager
    nma
    ”Oppie”

‘Keep on the with the good work’ zeggen de Amerikanen dan!:D

‘Keep up the good work’… Sorry, kon het niet laten.

:sotp:

@TonE: dank je!

Ik kan echter de 10.3.9 package niet vinden… Enkel een receipt, maar daar kan Pacifist niets mee.

Bijdrager
    didge

@Buzz_D,

Inderdaad je moet het maar weten, het opslaan als… werkt perfect met de ALT-toets. Dank voor de tip!:)

Het kopiëren van afbeeldingen naar het klembord werkt echter niet helemaal meer zoals vroeger voor de functies waarin ik werk. Vòòr de recente upgrade kon ik namelijk een bepaalde afbeelding heel snel kopiëren en plakken in Adobe GoLive CS of in Word met :apple: + v
    Zowel in GoLive als in Word wordt nu de URL geplakt en dat is nu net niet bedoeling.
    In Word heb ik ondertussen gemerkt dat ik via ‘Paste Special’ wel de keuze krijg tussen URL of Picture. Het is wel een omweg, maar het werkt toch. Spijtig dat dat nu blijkbaar niet meer sneller kan via :apple: + v
    In GoLive vind ik die Paste Special niet terug en daar werkt het dus gewoon niet – voor zover ik mee ben natuurlijk, want ik ben nog niet zo lang geleden geswitched:)
    Het is eerder een last om de afbeelding eerst te bewaren om ze daarna te importeren.

Bijdrager
    TonE

Ik kan echter de 10.3.9 package niet vinden

Als je de update via software update hebt gedaan dan klopt dat ja.
    Je kunt de installer package op de site van Apple downloaden:

http://www.apple.com/support/downloads/

Bijdrager
    nma
    ”TonE”

Je kunt de installer package op de site van Apple downloaden:

Ja, natuurlijk! Stom van me…. SoftwareUpdate maakt lui. Nogmaals veel dank!

Bijdrager
    Tigre

Buzz_D, Bedankt voor de Tip.

…en nee, ik ben wel een nieuw lid van het forum, en geen switcher maar wel een longtime user van de Mac.
    Mac OS X heeft zoveel functies dat je ze nooit allemaal zal kunnen gebruiken of ontdekken.

Zelfs simpele aanpassingen als deze zie je wel eens over het hoofd.

Het valt me trouwens op dat veel gebruikers veranderingen betitelen als fouten, terwijl het gewoon aanpassingen zijn.
    Apple kan natuurlijk niet alle veranderingen gaan opsommen, (saaie verhandeling zou dat worden) kijk dus gewoon in “HELP”, of lees het forum.

Nogmaals bedankt! :wink:

Bijdrager
    Oppie
    ”nma”
    ”Oppie”

‘Keep on the with the good work’ zeggen de Amerikanen dan!:D

‘Keep up the good work’… Sorry, kon het niet laten.

Ach, tijdens mijn verblijf in de buitenlanden hoor ik vele versies voorbij komen, maar… idd, zo wilde ik het wel zeggen!:wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.