11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    eightmedia

Safari plugin geannuleerd?

Hallo,

Ik ontwerp momenteel een website die zowel html als flash bevat.
    Alles werkt wel maar enkel in Safari komt er in de statusbalk de opmerking “er heeft zich een fout voorgedaan bij het openen van de website, kies activiteitenoverzicht voor meer informatie”.

Nochtans gaat er niks mis op de pagina zelf en werkt alles.

Als ik dan activiteitenoverzicht kies staat er bij de “fout” in een rode kleur “plugin geannuleerd”.

In andere browsers heb ik hier geen last van zowel op pc als mac.
    Moet ik dit ernstig nemen of hoe krijg ik dit weg?

Alvast bedankt

Bijdrager
    EL Mystica

Kan je de link es geven? plus de versie van flashplugin, flashmovie, Safari?

Bijdrager
    eightmedia

excuseer, was die er vergeten bijzetten.

http://www.designjunk.be/kop/errortest.html

zoals je misschien gaat zien, geeft hij de error weer bij de mp3 die geladen word door de flash movie, nochtans werkt die mp3 lader prima. De flash movie is geƫxporteerd als flash6 en mijn safari browser flash plugin is flash player 9 maar dat kan het probleem toch niet zijn denk ik?

edit: Safari is up to date normaalgezien 2.0.4

Inactief
    Anoniem

Werkt hier gewoon zoals het moet.:?

OSX 10.4.7 en Safari 2.0.4.

Bijdrager
    @GHB

Het werkt inderdaad, echter als je bij venster->activiteitenoverzicht kijkt zie je inderdaad dat de plugin is geannuleerd. Ik gok dat het met je swf te maken heeft.

Haal je per ongeluk twee keer de mp3 op? Waarvan er dan eentje wordt geanuleerd door een andere aktie van flash.

Succes!

Moderator
    Strifer

bekijk jij de website die je maakt op het internet of surf je naar de hard copy op de harde schijf? volgens mij gebeurt dit namelijk wel eens met safari in combinatie met media bestanden (ook midi’s bijvoorbeeld) als je de website als bestand op je harde schijf bekijkt (en niet op een server op internet). zodra je de website upload is er niets meer aan de hand en geeft hij ook die ‘fout’ niet meer aan.

zou dit het kunnen zijn?

p.s. het is dus inderdaad zo dat de website verder perfect werkt als er naartoe surft terwijl de website als hard copy op je harde schijf staat, alleen geeft ie dus die vage error. ik ben er tot op heden nog niet achter hoe dit veroorzaakt wordt.

Moderator
    Strifer
    ”@GHB”

Het werkt inderdaad, echter als je bij venster->activiteitenoverzicht kijkt zie je inderdaad dat de plugin is geannuleerd. Ik gok dat het met je swf te maken heeft.

Haal je per ongeluk twee keer de mp3 op? Waarvan er dan eentje wordt geanuleerd door een andere aktie van flash.

Succes!

okay, dit strookt niet met mijn bevindingen. kennelijk doet hij dat geannuleer dus ook als de website daadwerkelijk op internet staat!?

Bijdrager
    @GHB

Het lijkt mij dat je dit ook op de HD moet hebben. Overigens kijk ik hem ook vaak op de HD, echter als het dynamisch (b.v. PHP) is uiteraard altijd via een webbrowser.

Ik zie ook een (2) achter plugin geannuleerd en dan de bestandsnaam. Ik zie ook dat als je er rechtstreeks heen gaat (http://www.designjunk.be/kop/flash/bottom.swf) hij het uberhaupt niet doet. Hoe haal je de bestandsnamen van de MP3’s binnen?

Overigens kan je (uit mijn hoofd) ook MP3’s streamen. Hoef je niet zo lang te wachten voordat hij begint met spelen. Kost echt enorm veel bandbreedte op deze manier.
    Ik hoop wel dat de bovenkant een frame is, anders wordt er telkens een ander muziekje geladen met wachttijd, etc.

Succes!

Bijdrager
    eightmedia

misschien zie ik dan toch iets over het hoofd in de AS code …

in ieder geval al erg bedankt voor de hulp

function switch_song(updown) {
    _root.current_song += updown;
    if (_root.current_song<0) {
    _root.current_song = _root.titles.length-1;
    } else if (_root.current_song>(_root.titles.length-1)) {
    _root.current_song = 0;
    }
    play_song(_root.current_song);
    }
    function play_song(wich) {
    _root.s.loadSound(“mp3/”+_root.files[wich],false);
    _root.loading = setInterval(function() {
    totaal = _root.s.getBytesTotal();
    totnu = _root.s.getBytesLoaded();
    pl = Math.round(totnu/totaal*100);
    if (pl < 100) {
    show_song = pl+”% “+_root.titles[_root.current_song];
    } else {
    show_song = _root.titles[_root.current_song];
    }
    }, 1);
    _root.s.onLoad = function(success){
    clearInterval(_root.loading);
    show_song = _root.titles[_root.current_song];
    loaded();
    }
    }
    function stop_song() {
    _root.s.stop();
    }
    function loaded() {
    _root.s.stop();
    _root.s.start(0, 999);
    }

Bijdrager
    @GHB

Ik weet niet wat jouw movieclip S is, maar als ik dit zie:
    [code:1:8e5679dc7a]function loaded() {
    _root.s.stop();
    _root.s.start(0, 999);
    }[/code:1:8e5679dc7a]

Misschien dat jouw loader gewoon meerdere malen wordt aangeroepen omdat je tijdlijn blijft lopen? Wil jij even bovenaan de ActionScript eens een stop(); plaatsen? Waarschijnlijk werkt dan je animatie (van knoppen), e.d. niet maar even om te testen.

Succes.
    Ps. ik zeg overigens niet dat het een flashprobleem is, maar het lijkt er wel op.

Moderator
    Strifer

nee, het kan ook gebeuren als je geen flash gebruikt. dus dat spreekt het tegen dat het flash zou kunnen zijn. overigens weet ik het fijne er niet van, dus is het misschien toch weer flash.

wat ik bedoelde is dat je in beide gevallen kijk je met je webbrowser (safari) naar de pagina, maar de ene bekijk je op

http://www.mijnsitemetrarepluginfout.nl/index.html

en de andere op

file:///harde schijf/webpagina’s/www.mijnsitemetrarepluginfout.nl/index.html

bij mij was het zo dat is dat rare plgin geannuleerd kreeg als ik de website op de laatste manier bekeek (file:///; op je harde schijf dus…). toen ik de website zonder veranderingen daarna op mijn domein gooide en erheen surfte kreeg ik die plugin error niet meer. de werking was echter gewoon hetzelfde.

ik weet niet of dit de eerste keer duidelijk overkwam.

trouwens… roep je niet perongeluk ergens wat aan wat je eigenlijk niet nodig hebt ofzo? en dat dat dan weer resulteert in een error ergens? dat zou het ook nog kunnen zijn…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.