7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    bebitoes

safari pakt alle cpu tijd

Sinds een paar weken pakt safari alle cpu tijd. safari / safari web content process 88.6 %. Als ik in de adres balk wat type dan blijft hij consequent bij het 3e karakter 5 seconden hangen. Heb cache geleegd. Alle extentions uitgeschakeld. Java uitgeschakeld. Adobe flash geupdate. Elke keer als ik safari opstart ,pakt hij weer bijna 100% cpu tijd. Heb mbp late 2008 met ssd en 8g ram en maverics. Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken, hebben jullie enig idee?

Bijdrager
    _Jan_

100% is per core. Er zit een core 2 duo (2 cores) in je macbook dus safari gebruikt niet al je cpu tijd.
    Een reden waarom safari vast loopt weet ik echter niet.
    Misschien safari opnieuw instellen??

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je Safari al een reset gegeven (menu Safari>Stel Safari opnieuw in…)?

Bijdrager
    bebitoes

safari reset geeft geen verbetering. Ik denk dat ik safari maar eens geheel opnieuw ga installeren, of zijn er nog andere suggesties?

Bijdrager
    bebitoes

Ik heb onyx laten draaien en na het herstellen van de permissies is het beter. cpu is nu 25% ipv 100%:-)

Bijdrager
    bebitoes

Na een uurtje werken, heerlijk. ik hoor mijn ventilatoren niet meer blazen. wat een rust. toch grappig dat onyx mij heeft geholpen. Je hoorde altijd van de mac community dat zo’n pakket eigenlijk overbodig is. Ik weet inmiddels beter.

Bijdrager
    GoeieDag

25% is nog te veel.
    Ik vermoed toch dat een derde partij propje jouw de das om doet.
    Want ik hen OnyX nog nooit nodig gehad.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.