8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Saabs

Safari – Pagina's automatisch verkleinen

Dag allemaal,

is er een functie die eventueel alle pagina’s verkleint in Safari? Momenteel als ik een nieuw venster of tabblad open, dan ‘pinch’ ik die altijd kleiner, omdat ik dat beter en gemakkelijker vind. Zou dat ergens standaard ingesteld kunnen worden of kan dat via een plug-in?

Alvast bedankt.:smile:

Bijdrager
    sedikit

Misschien Safari-Stretch (eigenlijk het omgekeerde dus!)?
    http://www.macupdate.com/app/mac/25746/safari-stretch

Bijdrager
    Hansi2124

Als je dat venster op de gewenste grootte hebt staan kan je Safari afsluiten. Als je Safari vervolgens weer opent, zal dat met de grootte zijn waar je zojuist mee hebt afgeslotenn
    Als ik het juist heb;-)

Bijdrager
    SunKeeper

@Hansi244667790398347652389031489: Volgens mij haal je hier iets door elkaar, want de TS bedoelt het inzoomen op een pagina in Safari. Zie Weergave>Zoom in, Zoom uit, Werkelijke grootte.

En dus niet de venstergrootte. Je hebt gelijk dat dat wel blijft staan.

Ik gebruik meestal de sneltoets ervoor, (bij gebrek aan een Multi-touch trackpad) namelijk Command + + (plus) en Command + – (min).

Bijdrager
    Saabs

Bedankt voor de reactie’s. sedikit, jammer genoeg is het niet wat ik zoek.
    En sneltoets of pinchen, beide zijn nog altijd ‘te’ manueel.

Bijdrager
    Edwin

Ja dat kan door er een .css bestand te maken. Zelf heb ik het nodig om alle pagina’s iets op te schalen (de resoluties op de Mac’s zijn dermate hoog dat het voor mij niet meer leesbaar wordt)

Ik gebruik hier de extensie User CSS voor waar ik per domein een apart css bestand kan aangeven.

Voorbeeld voor de zoom functie;

Je kan dit overigens ook zonder de extensie regelen door een Style sheet te maken en deze in Safari te selecteren. Nadeel is dat de zoom functie dan voor alle domeinen geldt.

Bijdrager
    Saabs

Dank u wel, Biker. Na jouw hint, heb ik wat gegoogled en dan heb ik via deze link een CSS document aangemaakt. Ik heb dan ipv 130 %, 85 % genoteerd.

Bedankt Biker.:smile:

Bijdrager
    Edwin

Graag gedaan, naar mate je ouder wordt kan je het zoom-level gaan opschroeven;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.