10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Safari Open met Rosetta

Als ik op Toon Info klik op Safari(rechtermuisknop op het icoontje) krijg ik te zien Open Met Rosetta..

Wat houdt dit in?

Bijdrager
    Hengheng

Kom op…
    1x Rosetta Googelen en je hebt genoeg informatie.

Bijdrager
    sven-

Open met Rosetta is meestal nodig voor programma’s die geschreven zijn voor PowerPC processors.

Of als je bijvoorbeeld bepaalde PPC components voor QuickTime hebt. In zo’n geval kun je daar alleen gebruiken als je QT met Rosetta opent.

Edit: aangepast:wink:

Moderator
    unSOUND

Nee hoor, je kunt Universal software ook via Rosetta draaien als je dat wilt…

< Ja, en dan snel je post editten…. :P >

Bijdrager
    sven-

:P

Ik heb ook niet gezegd dat het met andere programma’s niet kan. Maar het is meestal niet nodig.

Moderator
    unSOUND

Nee, maar je zei wel dat het alleen voor programma’s is die voor PPC zijn geschreven, en dat is dus niet helemaal waar… Het kan zijn dat een Universal programma toch ergens nog een stukje PPC code heeft, en dat kan inderdaad een QuickTime codec zijn, maar ook een printer-driver, of iets dergelijks.

Bijdrager
    Hengheng

New applications bearing the Universal symbol will run natively on both Intel- and PowerPC-based Mac computers.

Bijdrager
    sven-
    ”Hengheng”

New applications bearing the Universal symbol will run natively on both Intel- and PowerPC-based Mac computers.

Ja dus..?

Bijdrager
    Afroman

Ik heb een MacBook, dus met de Intel-chip. Voorlopig heb ik geen PowerPC-programma’s. Dus Openen met Rosetta kan ik rustig ongevinkt laten?

Bijdrager
    sven-

Ja dat kan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.