8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iDog

Safari op Mavericks laat geen popup zien om meldingen toe te staan

Hoi,

Sinds de installatie van Mavericks twee dagen geleden probeer ik al een tijdje om de notifications in beeld te krijgen. Normaal moet dit vanzelf gaan als ik met Safari naar een website ga die dit ondersteunt (cnn, nos, rtl nieuws), maar bij geen van allen krijg ik een popup om meldingen toe te staan. Ook in de voorkeuren van Safari zie ik de websites niet staan onder het tabblad Meldingen (is een compleet lege lijst).

Buiten een complete reinstall van Mavericks (beetje overkill voor een browser foutje, niet ? :)) heb ik al geprobeerd in Privemodus, ook Stel Safari opnieuw in, herstart van Safari en zelfs herstart van de machine zelf.

Notifications werken wel gewoon voor iTunes, Mail, etc.

Dank bij voorbaat !

Bijdrager
    iDog

Zo’n popup bedoel ik dus. Die krijg ik bij geen enkele site te zien (dus kan ook niks toestaan..).

Bijdrager
    mollie319

als je naar de Voorkeuren van Safari gaat en dan naar Meldingen, kun je onderin klikken op Berichtvoorkeuren.
    Als je daarop klikt, staat Safari dan wel vermeld onder Berichtgeving?
    Safari dient op Stroken of Meldingen te staan, en de overige vinkjes staan bij mij allemaal aan

Bijdrager
    iDog

Yup, zo staat het bij mij ook:)

Bijdrager
    mollie319

damn!:-)

Niet één of andere vage plugin geïnstalleerd die pop-ups/push blokkeert?

Bijdrager
    iDog

Helaas. Het is zelfs zo dat ik Safari zelden tot nooit gebruikte (altijd Chrome), maar nu met die Notification toestand en de nieuwe Mavericks die erop staat dacht ik om het eens helemaal des Apples te doen.

Ik heb wel Growl staan voor andere notificaties (Thunderbird gebruikt dit bijv.), maar ik zou denken dat als dit problemen zou geven ik dat pas merk bij het tonen van de notificaties zelf, niet tijdens het bezoeken van een site die toestemming wil vragen..

Bijdrager
    mollie319

Je zou dan toch denken dat het iets van Little Snitch is of Hands off.
    Ergens in die hoek. Maar als je dat niet geïnstalleerd hebt…….
    Een Safari extensie, die de boel blokkeert.

Erg vaag in ieder geval. Meer ideeën heb ik helaas niet voor je.

Bijdrager
    apple-pie

Je geeft 3 voorbeelden van websites die het zouden ondersteunen, maar naar mijn weten ondersteunt alleen de NOS website deze functie. Net nog even getest.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.