9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Safari op iPhone gehackt, wat kan ik doen? (Opgelost)

Mijn Safari browser is ineens gehackt en geblokkeerd, op mijn iPhone 6 Plus. Ik kan niets meer doen. Er komen steeds pop-ups dat ik “internetregels overtreden” zou hebben, dat mijn iPhone nu geblokkeerd is en ik 100 euro aan boete zou moeten betalen, met invullen van code van een money cheque van Hema, benzinepomp enz. Klinkklare onzin, dat weet ik, maar ik krijg het niet weg! Het is een bende die dit soort dingen uithaalt. Ik heb er wel eens contact met de politie over gehad.

Ik heb het wel eens eerder gehad, maar dan kon ik na heel veel proberen uiteindelijk door rechts onder te klikken alle actuele pagina’s tevoorschijn halen en de gehackte pagina wegklikken. Het systeem is nu blijkbaar slimmer. Het lukt me nu helemaal niet meer…! Als ik het probeer weg te klikken staat er steeds dat het adres niet bestaat etc.

Wie weet een manier om dit op te lossen? Ik heb al een paar keer herstart, maar dat maakt niet uit. Is er bijvoorbeeld een manier om, terwijl de Safari app niet geopend is, alle actuele pagina’s te deleten, zodat die gehackte pagina ook weg is. Of een andere truc? Ik hoop het maar, want het is érg irritant!

Bijdrager
    IGBA

Normaal gesproken zou je dit moeten kunnen verhelpen door in Instellingen – Safari de website data te wissen.

Bijdrager
    Gitte65

Heb je al geprobeerd om bij instellingen/ safari “wis geschiedenis en websitedata” aan te klikken?
    En daarna opnieuw opstarten, dan zou je er volgens mij vanaf moeten zijn…
    Daar kun je ook “blokkeer pop-ups” selecteren. Dan zou je hier geen last meer van moeten krijgen. (denk ik)

Bijdrager
    MacAanZee

Ah, dat helpt! Ik had deze mogelijkheid al gezocht bij Instellingen, onder Safari, maar over het hoofd gezien… Waarschijnlijk door de irritatie over het gedoe. Het is opgelost. Bedankt!:)

Bijdrager
    MacAanZee

@Gitte65: ‘Blokkeer pop-ups’ heb ik altijd al aan staan, maar dat helpt niet tegen deze hackers. Het is erg irritant, ze doen net alsof ze van de overheid zijn, maar dat is natuurlijk onzin. Ik heb het in de afgelopen twee jaar al een paar keer gehad en geen idee waar het vandaan komt.
    Maar de volgende keer weet ik nu direct waar ik ‘geschiedenis en websitedata’ kan wissen. Ik zag het over het hoofd omdat het blauwe lettertjes zijn.

Bijdrager
    Gitte65

Balen dat ‘blokkeer pop-ups’ hiertegen niet helpt! Dat leek me nu juist dé oplossing voor dit soort problemen…
    Maar gelukkig bestaat er dus nog ‘wis geschiedenis en websitedata’ ;-).
    Goed om te weten dat dit in dit soort gevallen goed werkt en je browser niet meer gegijzeld wordt.

Bijdrager
    Hyrax

Via Siri een webpagina bezoeken, zoals ‘visit Google.com’. Er wordt een nieuwe pagina geopend en je kan de oude afsluiten

Bijdrager
    SunKeeper

Als je een ander iOS-apparaat (of Mac met Safari) hebt op dezelfde iCloud-account en je hebt iCloud-tabbladen geactiveerd, kun je de tab ook afsluiten via daar.

Op iOS werkt dat door van rechts naar links over de regel te vegen, dan komt een rode knop in beeld. Daarna wordt op het betreffende apparaat het tabblad gesloten.
    Hoe het op de Mac precies gaat weet ik niet, zoals je ziet gebruik ik dat niet.

Bijdrager

Wat ook helpt: vliegtuigstand, dan safari sluiten (door twee keer op de homeknop te drukken). Daarna safari openen en de pagina sluiten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.