14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisSl

Safari onthoudt 'oude' domeinnaam.

Hoi allemaal:)

Ik heb voor mijn werk een website, met WordPress, gebouwd en die is nu klaar. Ook ben ik verhuist naar yourhosting en heb ik daar nu alles lopen.

Sinds vandaag is de domeinnaam ook verhuist van onze vorige hosting naar YourHosting, maar nou komt het. Overal waar ik de link open (restaurantbasalt.nl) kom ik gewoon netjes op mijn gemaakte website, behalve via mijn eigen Mac. Ik heb mijn geschiendenis al gewist, ook de Cache, en zelfs Safari helemaal gereset. Toch wanneer ik die domeinnaam invul verwijst hij nog naar de oude hosting, waar nu niks meer op staat, en ik dus gewoon nog de error van de vorige hoster krijg…

Elke iPhone, iPad, Android, Windows pc in mijn huis verwijst naar de goeie site, behalve mijn eigen MacBook. Ik heb alles gemaakt op de MacBook waar ik het probleem ondervind, dus ik vraag me af of dat er enigszins mee te maken heeft?

Weet iemand hier misschien een oplossing voor? M’n vriend G. Oogle weet het ook niet meer:(

Alvast hartstikke bedankt!

Misschien van belang
    – MacBook Retina 15″
    – Safari 6.0.2
    – OS X Mountain Lion 10.8.2

Edit: Het klopt trouwens dat wanneer men nu op de link klikt je een scherm met ‘Maintenance Mode’ krijgt, dat heb ik tijdelijk op de nieuwe website ingesteld tot ie volledig klaar is.

Bijdrager
    Wolfii82

Het lijkt dat je Macbook de oude DNS verwijzing voor de website gebruikt. Heb je de Macbook al een keer geherstart?

Je kunt de DNS ook “flushen” via de Terminal. Hiermee wordt de DNS cache leeggemaakt

Open Finder, klik op Ga en kies dan voor Hulpprogramma’s, vervolgens klik je op Terminal.

Geef het volgende commando in:

sudo killall -HUP mDNSResponder

Druk op Enter

Dit moet je eventueel bevestigen met je wachtwoord waarmee je ook inlogt.

Bijdrager
    ChrisSl

Hé verrek! Het heeft gewerkt!

Super bedankt voor je advies!

Bijdrager
    Wolfii82

Mooi zo! :sarcastic:

Moderator
    Night

Keurige site :thumbsup:

Echter: een restaurant kan niet ‘lekker’ zijn, tenzij je het op wil gaan eten natuurlijk:p

Het lekkerste visrestaurant uit de Noordkop heet u graag welkom op onze site. Wilt u alles over ons te weten komen? Klik dan hieronder op ‘Meer informatie’ en laat u informeren.

en…

Wilt u verzekerd zijn van een verzorgde avond met het mooiste uitzicht op de haven, bel ons dan en reserveer uw tafel.

en…

Een punt achter de zin:

Vertel ons hoe u het ervaren heeft om bij ons gegeten te hebben

en…

Er is veel veranderd in de loop der jaren in/rond de haven van Den Oever. Een nieuwe visafslag, de visserskotters zijn gemoderniseerd, de oostkade is aangepast voor de (‘de’ mag weg) sportvisboten en nog tal van andere veranderingen. Zo ook de plek waar vroeger een grote berg basaltkeien lag voor de aanleg van de afsluitdijk. Deze berg is in 1991 vervangen door ons restaurant “ Basalt (spaties weg, ook voor de punt) .
    Bijzonderheden

Een aantal bijzonderheden die wij u bieden zijn een ruime parkeergelegenheid (één woord), een (mag, maar hoeft niet) gezellig terras met uitzicht over de vissershaven. Honden zijn toegestaan mits aangelijnd.

Ook (‘ook’ liever vervangen door ‘verder’) hebben we een gezellige kinderhoek waar de kinderen leuk kunnen spelen (zie foto).

Wij accepteren de volgende betaalmogelijkheden (één woord): PIN, Mastercard, American Express, Visacard (hier mag ‘card’ weg), Diners Club (met één ‘n’ en spatie achter ‘Diners’), VVV-bonnen en Chipknip (eigen naam dus met hoofdletter).

Als je wil, wil ik de rest ook nog wel eens doorlezen. Heb er alleen nu even niet de tijd voor.

Bijdrager
    MacKevin11

Oehh mooie website hoor! Klasse!

Bijdrager
    Wolfii82

De website ziet er inderdaad goed, maar toch wat puntjes die aangepast kunnen/moeten worden:

Onder “Home”

“Bezoek ons op Facebook”

Facebook afbeelding drukt teveel naar rechts en overlapt gedeelte Nieuwsbrief. In ieder geval op mijn Macbook Air met 1440×900 resolutie.

Onder “Nieuws”

Rechterkolom bevat Engelse taal. Recent Posts, Recent Comments, Archives, Categories, maak hier Nederlandse taal van.

Zoekveld en zoekknop is in het Engels, maar hier ook Nederlands van.

Onder “Recensies”

Knop “Klik hier hier om uw mening te geven” is prima. Als je daar op klikt krijg je een contactformulier te zien.

De knop is dan opeens Engels met de tekst “Click here to hide form”.

“Submit your review” kun je weglaten. Het is namelijk al duidelijk dat mensen daar een reactie kunnen invullen.

Laat de optie “Website:” weg, daardoor kunnen mensen die op de site zitten opeens de neiging krijgen om dan naar andere websites te gaan die ze tegenkomen in de berichten en jouw website verlaten.

Er staat “Berichtch:” i.p.v. “Bericht” boven tekstvak waar klanten iets kunnen invullen.

“Vink aan om te zorgen dat het geen spam is” klinkt vrij plat, pas dit in aan “Gelieve het hokje aan te vinken om spam te voorkomen”.

Voorbeeld recensie verwijderen en gewoon laten invullen door “echte mensen”. Laat mensen het gevoel krijgen dat er al heel veel mensen zijn geweest en dat het geweldig is om er te eten.

Zie het niet als kritiek, maar positieve feedback.

Bijdrager
    ChrisSl

@Night:

Super bedankt voor de spellingscheck! Als je zou willen zou het natuurlijk super zijn als alles even door gelezen wordt voor een extra check dus daar zeg ik geen nee tegen:)

@Wolfii82:

Ik zie het zeker niet als kritiek, en waardeer de positieve feedback ook erg! Ga er morgen meteen werk van maken, bedankt!

Bijdrager
    Domtoren

Vertel ons hoe u het ervaren heeft om bij ons gegeten te hebben

Twee keer verleden tijd is niet zo mooi: “Vertel ons hoe u het ervaren heeft om bij ons te eten”

Word lid van onze nieuwsbrief

Je wordt geen lid van een nieuwsbrief. “Abonneer u op onze nieuwsbrief…”

Vegatarische salade

Vegetarische

Cote de boeuff

Eén “f” is genoeg

parkeer gelegenheid, betaal mogelijkheden

Eén woord. Er is zelfs een stichting in Nederland die zich bezig houdt met onjuist spatiegebruik;-)

Den Oever is het op één na grootste dorp van Wieringen. Hier wonen ongeveer 2500 mensen.

Hier? In Den Oever? Of op Wieringen?

wandel/fiets tochten

wandel- en fietstochten

Hier in Utrecht is een restaurant met op de kaart: “laat je verassen door de chef.” Dus dan komt de chef met een jerrycan benzine en een doosje lucifers. En verast hij je. Eet smakelijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kreeg net deze voorgeschoteld, die al jaren pontificaal op een website staat:

De verzorging van het interieur is een vak die niet alleen vakkennis maar ook inzicht vereist. Wederzijdse flexibiliteit tussen u als klant en ons als bedrijf alsmede goede communicatie zullen ten alle tijden een positive bijdrage leveren aan de reinheid van uw pand waardoor irritaties voorkomen kunnen worden, geiriteerd personeel zal ten alle tijden minder productief zijn waar mogelijk de kans op fouten groter zijn als zij die zich prettig voelen in hun werk omgeving.

Zo, ga er maar eens even voor zitten.:lol:

Bijdrager
    Domtoren

De verzorging van het interieur

Tot hier snap ik het. Daarna haak ik af;-)

Bijdrager
    KarelWillem

En dit is ruwweg de beste tekst die die site bevat.

Wat te denken van o.m.:

Hier is duidelijk rekening gehouden met de verzorging van het interieur doordat de stoelen op de tafels kunnen worden geplaatst is het voor de interieurverzorgster mogelijk er onder door te moppen, waarbij stapelen en terug plaatsen overbodig zijn waarmee veel tijd gespaard word dus onnodige kosten bespaard blijven.

Afijn, we dwalen af.:wink:

Moderator
    Night

het is sowieso “een vak dat…”
    En ik zou nooit van een klant eisen dat hij/zij ‘flexibel’ is:p

Geïrriteerd personeel? Of personeel dat last heeft van irritaties?

en de bekende klassieker: TE ALLEN TIJDE

En de laatste zin is he-le-maal tenenkrommend….

Moderator
    Night
    Domtoren op 08 januari 2013

Cote de boeuff

Eén “f” is genoeg
    En……. zie hier

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.