23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    MarcelK

Safari: nieuw sinds 10.3.9 > meteen downloaden

Volgens mij is Safari makkelijker geworden sinds 10.3.9 !

Je kunt nu voortaan rechtsklikken op een bestand en meteen ‘download bestand’ kiezen.

Eerst moest je een naam opgeven wat toch weer een handeling extra was.

Kan niet wachten op Tiger > nog meer handige verbeteringen !!!

Bijdrager
    Nikita

Je naam opgeven? Huh :? Ik hoefde sowieso al geen naam op te geven…

Bijdrager
    MacBeer

en het kan zelfs nóg sneller:

alt-klik op de naam van een bestand en het zal meteen gedownload worden! Maar dit was ook in eerdere versies zo.

Bijdrager
    Oppie

Gewoon op woord ‘Download’ of de bestandnaam klikken is/was altijd voldoende!?!

Bijdrager
    Fabio

ik denk dat het bv geldt voor ‘bewaar afbeelding als…’ of zo? da’s geloof ik de enige ‘download’ die je een dialoogvenstertje voorschotelt, offeh… ?

Bijdrager
    Snakeman

He MarcelK?

Cursusje Safari doen?

Bijdrager
    MarcelK

Als je bijvoorbeeld een link naar een filmpje hebt dan kun je rechtermuisknop klikken. Er verschijnt dan een menu. Hierin kun je nu kiezen voor ‘download gekoppeld bestand’.

Dit was altijd ‘download gekoppeld bestand als’. Hierna verscheen een venster waarin je een bestandsnaam op moest geven (of gewoon op Enter drukken voor de standaard naam).

Bijdrager
    MarcelK
    ”Snakeman”

He MarcelK?

Cursusje Safari doen?

:?

Bijdrager
    Fabio

He Snakeman?

Cursusje forumberichten lezen doen? :wink:

Bijdrager
    michelvdb

Control+klik > Bewaar afbeelding/bestand in ‘Downloadmap’.
    • Je bewaart het bestand met ongewijzigde naam in de downloadmap die je in de Safarivoorkeuren opgeeft.

Control+Option+klik > Bewaar ‘bestand’ als…
    • Je bewaart het bestand onder een zelf te kiezen naam in een zelf te kiezen map.

Option+klik op het bestand
    • Je downloadt meteen het bestand in de downloadmap.

Bijdrager
    MarcelK
    ”michelvdb”

Control+klik > Bewaar afbeelding/bestand in ‘Downloadmap’.
    • Je bewaart het bestand met ongewijzigde naam in de downloadmap die je in de Safarivoorkeuren opgeeft.

Control+Option+klik > Bewaar ‘bestand’ als…
    • Je bewaart het bestand onder een zelf te kiezen naam in een zelf te kiezen map.

Maar dit is bij mij altijd niet zo geweest. Dus pas vanaf 10.3.9 ?

Bijdrager
    tumbadora

is het ook mogelijk om in safari het download scherm na het downloaden te laten opschonen en sluiten ?

Bijdrager
    Fabio

voorkeuren > algemeen > wis downloadlijst > keuze…

daar dus :)

edit. alleen het sluiten, dat weet ik dus niet… :roll:

Bijdrager
    tumbadora

ja sorry, opschonen had ik zelf al gevonden,

maar dat sluiten, raar dat dat niet mogelijk is…

of zit dat ergens verborgen ?

Bijdrager
    Oppie
    ”MarcelK”

Als je bijvoorbeeld een link naar een filmpje hebt dan kun je rechtermuisknop klikken.

Kun je hier ff een voorbeeld van zo’n link als URL zetten, dan begrijp ik iig beter wat je bedoelt…

”phobia”

ik denk dat het bv geldt voor ‘bewaar afbeelding als…’ of zo? da’s geloof ik de enige ‘download’ die je een dialoogvenstertje voorschotelt, offeh… ?

Een plaatje downloaden doe je volgens mij het makkelijkst door ‘m van de site af te ‘trekken’, en op het bureaublad, of het venster waarin je ‘m nodig hebt te gooien, eventueel dmv een Exposé actie.

Bijdrager
    Fabio

wat het makkelijkst is, is afhankelijk van de gebruiker. maar volgens mij was dit waar de starter van het topic mee zat, vandaar mijn reactie (drag n drop is inderdaad een groot goed onder maccers :mrgreen: )

volgens mij geldt die opmerking overigens voor alle links, en is het filmpje maar een voorbeeld. zo werkt het bij mij althans! (safari 1.2.4 (v125.12)) :apple:

Bijdrager
    MarcelK
    ”Oppie”

Kun je hier ff een voorbeeld van zo’n link als URL zetten, dan begrijp ik iig beter wat je bedoelt…

Zo duidelijker ???

Bijdrager
    Fabio

je hebt de update? nu staat er geen beletselteken achter ‘download gekoppeld bestand’

edit. of de alt-toets ingedrukt…

Bijdrager
    MarcelK

Ik begon dit topic als een simpele opmerking over Safari en het wordt een ellenlang topic over ik weet het niet meer…

Nogmaals: als ik NU (met 10.3.9) een link met de rechtermuisknop aanklik staat er ‘Download gekoppeld bestand’.

Dit is anders dan VROEGER (vóór 10.3.9) want toen stond er ‘Download gekoppeld bestand als’.

Wat ik handiger vind omdat het minder acties zijn om een bestand te downloaden. (Inderdaad: Alt + klikken werkt ook…)

Laten we er maar over op houden…:D

Bijdrager
    Fabio

ah, nog één zinloze post dan? :mrgreen:

Bijdrager
    Oppie

Sorry, we zullen niet meer op je reageren, excuses.:roll:

Bijdrager
    Aglaea

Sorry, maar vroeger kon je kiezen voor opslaan als EN opslaan, waarbij dit gebeurde in je opgegeven standaarddirectory. Nu is die keuze er niet meer. ik vind dat een achteruitgang, omdat je nu niet meer kunt kiezen.

Bovendien hebben ze met die update mij weer opgezadeld met allerlei ‘favorieten’ waar ik absoluut niet op zit te wachten. ik haat dat soort M$-achtige opdringerigheid!!!!! Dit zuigt! Als ik dit vooraf had geweten, had ik nooit deze upgrade uitgevoerd! Ik wil de vorige versie terug! Bovendien moet ik nu door al die favorieten waden om te zien welke ‘adware’ is en welke ik wel wil. HOPELOOS!!!! :x

Bijdrager
    Aglaea

Ben ik de enige die zijn ‘Opslaan als’ kwijt is in Safari op 10.3.9? Of boeit het niemand? Of is iedereen massaal op Tiger overgestapt? Hoe is dat trouwens op Tiger? Heeft Safari 2.0 ook geen ‘Opslaan als’?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.