6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MarkR

Safari loopt vast

Beste mensen van OMT,

Ik heb een vraag aan jullie, via een vriend werd ik getipt dat dit forum een stel knappe koppen herbergt.

Het betreft het volgende:

Ik heb een probleem met mijn iMac. Het is zo dat het ding soms zomaar helemaal vastloopt, meestal in Safari. Soms als ik een filmpje kijk op dumpert of als er bijvoorbeeld een pagina met veel foto’s o.i.d. wordt geopend. Soms wordt het beeld helemaal zwart, soms krijg ik een soort van pixelregenboog, en op andere momenten blijft het beeld hetzelfde maar loopt de computer vast.
    Je zou denken, het probleem zit hem in Safari maar ik heb het ook enkele keren gehad met bijv. Word.

Daarnaast heb ik dagelijks het probleem dat mijn internetverbinding ineens een minuut niet werkt, ik weet zeker dat het niet met de modem te maken heeft want die is laatst vernieuwd en het probleem houdt evengoed aan.

Ikzelf denk dat het probleem ‘m zit in het werkgeheugen. Ook zou er misschien iets kunnen zijn met Mac OSX 10.6.4, waar mijn iMac op draait. Maar werkgeheugen lijkt mij aannemelijk omdat ik me dit probleem herinner van vorig jaar toen mijn computer steeds flipte in Word als ik de lijst met lettertypen opende. Daar had ik toen een stuk of 1000 nieuwe lettertypes ingezet van een leuke cd-rom die ik in een Apple-winkel had gekocht. Toen ik de fonts uit het basispakket haalde was het probleem weg toen.

Verder weet ik niet wanneer deze problemen begonnen zijn, het zou kunnen na de installatie van Snow Leopard of nadat ik een keer Word 2007 erop had gezet. Die laatste heb ik toen verwijderd maar dat heeft het probleem toen niet opgelost.

To the point: kunnen jullie mij helpen? Enig idee wat het probleem is en hoe deze op te lossen?

Alvast erg veel dank,

Mark

Bijdrager
    Tempest

Wat het vastzitten bij filmpjes in safari betreft: dat ligt mogelijk aan Flash.
    Kijk hier eens voor de nieuwste versie.

Voor de rest heb ik deze problemen nog niet meegemaakt, waardoor ik je spijtig genoeg niet verder kan helpen.

Bijdrager
    1984
    MarkR op 04 september 2010

Ik heb een probleem met mijn iMac. Het is zo dat het ding soms zomaar helemaal vastloopt, meestal in Safari. Soms als ik een filmpje kijk op dumpert of als er bijvoorbeeld een pagina met veel foto\’s o.i.d. wordt geopend.

1984 op 14 augustus 2010
    nicciwilli op 14 augustus 2010

Maar nu is het wel elke keer ik op youtube een filmpje bekijk, en het is gedaan, stopt safari en komt er een foutmelding dat Flash gestopt is. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Dat kun je verhelpen door Firefox te gebruiken, het probleem treed daar niet op. ik zou er bijna iets van denken waarom Flash bij Safari voor problemen zorgt..?

Overigens treed het probleem met de laatste flash versie niet op in Safari 4.1 die draait onder MacOsX 10.4 inderdaad wel bij Safari 5.0.1 versie MacOsX 10.6.4 , dus waar zit het probleem…?

Dit citaat komt uit het volgende topic : http://www.onemorething.nl/community/topic/flash-5 Kortom gebruik je Safari 5.0 + Flash-Player 10.1 met snow leopard 10.6.4 dan heb je een Probleem voorlopig totdat Apple met een update komt omdat het probleem niet optreed in Firefox en anderen combinaties.

Bijdrager
    katteman

Safari loopt op alle sites met filmpjes vast.

Bijdrager
    1984

Dat kun je verhelpen door Firefox te gebruiken, het probleem treed daar niet op.

Bijdrager
    katteman

@1984, Voor filmpjes gebruik ik Firefox al enkele dagen. Het was meer een opmerking.
    Toch bedankt voor je link.
    Maar ik gebruik toch liever Safari.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.