6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    FFH

Safari: Lege pagina bij download

Boarders,

Zoals de topic-titel al zegt, Safari opent bij een download vanaf een webpagina een lege pagina waarna de download begint.
    Is er een manier dat Safari geen lege pagina meer opent?

Ik ben benieuwd,

Mvg,

Fabfabhouse

Bijdrager
    Beech

En wat wil je op die pagina dan zien ? Ik heb nooit anders meegemaakt, als de download niet geopend wordt maar naar de download-folder wordt getransporteerd.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Doet het dat bij absoluut elke site, of alleen bij sommige? Ik vermoed dat laatste, omdat de maker van de site het een goed idee vindt om downloadlinks te openen in een nieuw venster — met als gevolg dat browsers een leeg venster of tabblad openen op het moment dat de download begint.

Bijdrager
    GoeieDag

Heeft volgens mij idd niks met Safari te maken, maar met de website waar je het vandaan haalt.
    Probeer het eens met een andere browser.

Edit: hmm, op Firefox gebeurt het niet; althans de lege pagina wordt onmiddellijk weer gesloten.
    En Chrome doet het net weer iets anders.

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk is het een extra pagina met daarin reclame ( vroegere pop-ups ) maar omdat hij AdBlock geactiveerd heeft ziet hij alleen een blanco pagina.

Bijdrager
    Beech

Nee hoor, het is gewoon een lege pagina. Waarschijnlijk wordt er gezocht naar een programma om de file te openen en als deze niet gevonden wordt, of het niet toegestaan is om te openen gaat de file naar de download-map.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.