18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Merttt_

Safari laad niet

Hallo,

Als ik in Safari bijvoorbeeld naar http://www.apple.nl wil, dan laad niet. Het blauwe balkje komt maar tot 1/8 ofzo. Maar als ik met Google Chrome probeer lukt het gelijk.

Mvg,

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Druk eens op CMD+R

Geblokkeerd
    Anoniem

safari opnieuw installeren helpt ook wel.

Bijdrager
    RobApple

Had ik ook dinsdag jl., Safari deed niets meer. Safari opnieuw gedownload en geïnstalleerd, hielp niet.

Systeemsoftware Snow Leopard 10.6.8 er opnieuw opgezet, Safari probleem opgelost, werkt weer
    als vanouds.

Bijdrager
    Beech

Safari loop niet
    of
    Safari loopt niet ???

Bijdrager
    Sven Dion

Wanneer er een andere browser dan Safari wordt gebruikt is er geen sprake van een trage verbindingen bij het inladen van de webpagina’s.

Het probleem wordt veroorzaakt door de cache database, deze bevat na de Lion update enkele corrupte records. Deze kunnen niet worden verwijderd wanneer je Safari ‘reset’ met behulp van de menuoptie ‘Safari
    ? Stel Safari op nieuw in…’.

Het probleem is echter vrij eenvoudig te verhelpen door handmatig de cache database te verwijderen, deze database wordt autmatisch opnieuw door Safari aangemaakt bij het herstarten van de applicatie.

Sluit Safari af (belangrijk!) en start OS X Terminal (Programma ? Hulpprogramma), kopieer en plak hierin het onderstaande commando:

rm ~/Library/Caches/com.apple.Safari/Cache.db

Herstart hierna Safari en je zult merken dat de applicatie de webpagina’s weer zal inladen conform de snelheid van je internetverbinding.

Probeer ook de DNS codes van Google toe te voegen.
    Ga ? Systeemvoorkeuren ? Netwerk ? Geavanceerd ? DNS ? Klik op het kleine plusje linksonder ? Vul in 8.8.8.8 en klik nogmaals op het plusje en vul nu 8.8.4.4 in.

Ik hoop dat dit ook voor jou werk.

Succes!

Bijdrager
    Merttt_

Nee ik heb alles gedaan, maar het lukt nog steeds niet. Hier een screenshot:

Bijdrager
    Sven Dion

Als je extensies hebt ingeschakeld kan je het proberen om deze uit te schakelen. Ik zoek verder voor je.

EDIT: Gebruik je Safari uit je dock? Probeer dan eens vanuit de programma’s map. Cookies verwijderen is misschien ook een verbetering.

Bijdrager
    Merttt_

Nee ik gebruik Safari niet vanuit me dock.

Mvg

Bijdrager
    Sven Dion

Had je zoals Usain al zei Safari opnieuw geïnstalleerd? Uiteraard eerst uit Finder verwijderen.

EDIT: En een simpele software update?

Bijdrager
    Merttt_

Dat lukt niet, er staat: “Dit programma is vereist voor Mac OS X”.

Bijdrager
    Merttt_

Software update gedaan van Safari, maar nog steeds het zelfde probleem. Safari faalt gewoon:p

Bijdrager
    Sven Dion

Wat je ook nog kan doen is je gratis registreren op developer.apple.com als Safari developer en dan kan je gratis Safari 5.2 installeren.

Anders zou ik het ook niet weten.

Inactief
    Anoniem

Kijk eens in de Console (staat in de map hulp programma’s), of er daar foutmeldingen staan voor Safari.

Bijdrager
    Merttt_

Dit is wat er komt te staan in Console:

Inactief
    Anoniem

Dat kan ik niet lezen:smile:

Bijdrager
    AppleStef

Hier een close-up:

Inactief
    Anoniem

Dat soort berichten komen wel eens vaker voor en hebben denk ik weinig met je probleem te maken. Probeer het eens vanuit een ander account.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.