18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    ray-

Safari krijgt IE-allures

Hebben hier nog mensen last van safari die de nieuwe IE dreigt te worden?

– wanneer ik via de url balk een zoekopdracht doe voor google, blifjt hij vaak hangen
    – afbeeldingen in pagina’s laden héél lang in, blijft zelfs soms gewoon hangen
    – video’s op bvb deredactie.be willen maar niet afspelen (misschien te maken met de flash plugin?)
    – youtube video’s laden pas heel laat of niet
    – sites laden gewoon niet, ik zie enkel onderaan staan dat hij aan het connecteren is

als ik dan chrome open, werken die zaken wel direct, terwijl safari nog aan het laden is. Ik heb mijn adblocker al eens aan- en uitgezet maar niks helpt… echt verschrikkelijk irritant. Cookies en history al eens volledig verwijderd maar ook dat helpt niet.

Inactief
    Anoniem

Het niet laden van YouTube en dergelijke ligt vaak aan je ad blocker; werkt het wel als je je ad blocker helemaal uitzet?

Bijdrager
    IGBA

Geen probleem hier. Heb je anti-virus software aan boord (Avira, Avast, Kaspersky, Norton, Sophos ClamXav, etc.)? Of zo’n ‘fijne’ cleaner (CCleaner, CleanMyMac, MacKeeper, Memory Cleaner, TuneMyMac, enz.)?

Bijdrager
    poing

Ik zou deze browser eens proberen is 1 van de stabielste https://vivaldi.com

Bijdrager
    Shmoo

CleanMyMac is geen slecht programma dat in dat lijstje thuishoort. Niet elke app waar clean in voorkomt is slecht.

Bijdrager
    wouter57

Buenas tardes. Prueba esto . Este sitio está en Inglés .

safari

Bijdrager
    GoeieDag

Welke extensies heb je in gebruik?

Bijdrager
    JWB

Ik weet niet of je extensies hebt draaien, maar schakel die eens uit. Activeer ze vervolgens één voor één, om te kijken of daar een probleem zit. Verder heb ik, mede vanwege dit soort ‘vaagheden’, Flash de nek omgedraaid. Kortom: verwijderen.

Heb je de caches van Safari al eens geleegd? Dat wil ook nog weleens helpen.

Gebruik een andere standaard zoekmachine (via Safari’s voorkeuren). Gewoon om te kijken of dit helpt.

Je zou ook je Mac in Veilige modus kunnen opstarten (herstarten en dan Shift ingedrukt houden) om te kijken of het probleem dan ook voorkomt. Overigens zijn er genoeg voorbeelden in fora te vinden die aangeven dat problemen met Safari daarna zijn opgelost.

Succes!

Bijdrager
    iep
    Shmoo op 30 januari 2016

CleanMyMac is geen slecht programma dat in dat lijstje thuishoort. Niet elke app waar clean in voorkomt is slecht.

Ware het niet dat we een waslijst aan topics kunnen maken van mensen die na gebruik van het programma de boel om zeep hebben weten te helpen. Het is te makkelijk om met dat programma hele destructieve dingen te doen door mensen die weinig tot geen verstand van dit soort dingen hebben. Wat mij betreft een terechte melding op het lijstje.

Bijdrager
    Shmoo

Ware het niet dat we een waslijst aan topics kunnen maken van mensen die na gebruik van het programma de boel om zeep hebben weten te helpen.

Je moet niet zo veel onzin verkopen of emoji’s leren gebruiken.

Bijdrager
    IGBA
    Shmoo op 30 januari 2016

CMM is marginaal betere prut dan de rest. Vooral omdat veel gebruikers geen idee hebben wat ze allemaal met die app kunn verprutsen.

Bijdrager
    ray-

history en cache al gecleared
    geen extensions buiten ABP
    ABP staat zelfs standaard uit

als niemand anders dergelijke problemen heeft, zal het wel aan mijn mac liggen. Ik ben ronduit tegen programma’s als cleanmymac, maar zal het eens uittesten

Bijdrager
    KarelWillem

Ik was er in 2010 ook nogal op tegen zie ik…;)

[TIP] CleanMyMac

Maar gebruik het al een aantal jaren probleemloos.

En verder is er op dit forum één topic te vinden van een gebruiker die zegt dat de problemen die hij ondervond voortkwamen uit het gebruik van Clean MyMac. Maar dat kon net zo goed ergens anders door komen.

Bijdrager
    Shmoo

In tijden dat je van super Apple dik 128GB opslag krijgt in je 1000+ laptopje kan zo’n programma voor veel mensen goed van pas komen.

Bijdrager
    ray-

Ik heb nu net dezelfde pagina’s geopend op mijn andere MBP en daar ondervind ik op geen enkel moment de problemen die ik hier bij mijn MBA heb… zal dus wel degelijk iets mis zijn met mijn OS X op mijn MBA…

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij doe je hier niet zo heel veel aan en is dat niet echt een Safari probleem maar eerder een OS X probleem.

Ik heb sinds kort ( El Capitan update ), ook problemen met het verbinden en dan vooral het verboden blijven. Soms laden pagina’s ineens niet meer of duurt het 5 minuten. De enige oplossing lijkt dan te zijn, het WiFi symbool in de menubalk openen en Schakel WiFi uit drukken. Daarna schakel je het WiFi weer in, via diezelfde actie, wacht je dat de verbinding weer tot stand is gekomen en herlaadt je de pagina. Dit helpt in mijn gevallen 98% van de tijd.

Geen idee waarom dit ineens is. Ik denk dat het vooral komt omdat Apple zuigt qua software development en heel eerlijk ook niet een heel klein beetje maar gewoon een van de allerslechtste softwarebedrijven van de wereld wilt zijn. Goed, dat moet je natuurlijk niet hardop zeggen op een Appel fan site anders tekenen ze straks met een zwarte marker een brilletje of snorretje op je profielfoto wanneer je slaapt. Of trekken ze een kras op je helm.

Bijdrager
    ray-

wanneer een pagina blijft hangen of niet wil laden, moet je eens proberen om dan dezelfde url in chrome te openen, dan werkt het wel direct bij mij. Wat wel zo is, is dat de MBA aan wifi is verbonden en de MBP rechtstreeks via ethernet.

voorts ben ik het met je eens dat de software van apple gewoon bagger begint te worden. Ze gaan niet mee met hun tijd, het enige dat ze dan doen zijn bedrijven opkopen. Als je ziet hoe 3rd party software voor ios maakt die zoveel intuitiever zijn dan de standaard apps zoals mail <-> outlook… zelfs 3rd party apps zijn een pak beter qua swipe-mogelijkheden en UI/UX. Mail bijvoorbeeld, dat is zo hopeloos verouderd

Bijdrager
    iep
    Shmoo op 31 januari 2016

In tijden dat je van super Apple dik 128GB opslag krijgt in je 1000+ laptopje kan zo’n programma voor veel mensen goed van pas komen.

In tijden dat mensen het woord sparen niet meer kennen en alleen maar voor een duppie op de eerste rij willen zitten komt dat van pas. Maar dan moet men ook niet gaan miepen dat er teveel dingen weg zijn gegooid omdat ze te lui of te weinig kennis hadden om de lijst te doorlopen. Dit soort applicaties vereist kennis die 99% van de gebruikers absoluut niet heeft en daardoor meer kwaad dan goed doet. Hoe goed de bedoelingen ook moge zijn. Het spul is gewoon erg draconisch (en dat is in sommige gevallen natuurlijk juist hetgeen je wil). Daarom moet je echt weten wat je doet.

Shmoo op 31 januari 2016

Geen idee waarom dit ineens is.

Het niet weten hoe of wat en dan maar lukraak iets aanwijzen als boosdoener. Als iets een 100% garantie geeft op het absoluut never nooit niet vinden van de oplossing is het deze tactiek wel. Lukraak een stuk software er maar op loslaten gaat je niet het gewenste effect leveren, daar zul je toch echt wat meer informatie voor moeten verzamelen. Eventjes testen in een andere browser, het leeggooien van de geschiedenis en caches (zoekt en gij zult vinden hoe dat in de betreffende browser moet) en meer van dat soort dingen helpen eerder omdat ze veel gerichter zijn.

Btw, je had geen slechter voorbeeld kunnen kiezen. Wifi is zeer complex, zeer lastig en kent gigantisch veel problemen en nog veel meer oorzaken van die problemen. Een speld in een hooiberg vinden is realistischer dan de oorzaak van je wifi probleem, laat staan het vinden van de oplossing voor dat probleem. Zorg bij verbindingsproblemen dan ook vooral dat je NIET op wifi (of eender welk draadloze techniek dan ook) zit maar gebruik een kabel.

@ray-2
    : 3rd party mail applicaties op zowel iOS als OS X vind ik niet veel anders dan Mail. Vrijwel geen enkel stuk innovatie of betere werking dan de standaard applicatie maar het kost veelal wel geld (als je weet hoe e-mail qua technologie werkt snap je waarom dit zo is; vooral als je dan ook kijkt naar hoe Gmail in elkaar steekt…een schoolvoorbeeld die volledig tegen nagenoeg alle standaarden in gaat). Als het op Exchange support aankomt is het al helemaal huilen met de pet op. Outlook for Mac is dan nog het enige alternatief dat acceptabel is (en in sommige gevallen werkt zelfs die slechter dan Mail). Buiten dat moet een mail applicatie ook vooral geen todo app worden want daar is e-mail helemaal niet voor geschikt (net als dat het geen filetransfer protocol is). Fatsoenlijke integratie met andere agenda en todo apps is in zowel iOS als OS X bij alle mail apps niet aanwezig of ontzettend slecht. Niet voor niets dat diverse todo en notitie managers een maildienst aanbieden (je forward je mail naar een mailadres die aan de notitie/todo dienst is gekoppeld).

Het belangrijkste vergeet je echter: we hebben 3rd party apps omdat iedereen denkt dat ie het wiel beter heeft uitgevonden. Dat levert ons consumenten een keuzevrijheid op maar bovenal ook een veel grotere kans om iets te vinden wat bij onze manier van werken past. Het OS (=iOS, OS X, Windows, enz.) hoeft alleen maar de verbinding tussen hardware en software te zijn (dat is ook het hele idee van een OS) en daar mogen best wel wat basis apps in zitten maar het meest belangrijke is nog altijd de mogelijkheid van die 3rd party apps. Ik heb dan ook veel liever dat Apple op dit vlak bezig gaat en meer API’s maakt en opties biedt. Het afdwingen van de HIG hoort hier ook bij, iets wat er de laatste tijd een beetje bij ingeschoten is. Vreselijk hoe apps als Reeder, AirMail, etc. eruit zien. Totaal niet zoals de gemiddelde OS X app (het verslepen van de vensters aan hun titelbalk is bijv. heel lastig terwijl dat met de gewone OS X apps geen probleem is). Qua UI/UX hebben heel veel 3rd party apps echt nog een hele lange weg te gaan. We moeten niet naar een situatie gaan a la Windows (waar Microsoft sinds Windows 8 verwoede pogingen doet om daar van af te komen).

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.