1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

safari kan geen mp3's openen in een password beveiligde directory

Hoi!

Safari versie: 5.1.1
    OS X: 10.7.2

Ik heb voor mijn leerlingen een oefenwebsite met daarop arrangementjes waar ze hun zangpartijen mee kunnen oefenen. Ik vind het niet nodig dat jan-en-alleman daar bij kan, dus heb ik de directory’s van de ftp server beveiligd met een wachtwoord. (.htaccess)… dat werkt allemaal prima.

De website toont een aantal mp3 bestanden en de leerlingen kunnen die aanklikken. In Firefox en Internet Explorer leidt dit er toe dat de computer opnieuw vraagt om het wachtwoord van de directory, waarna na het invullen van de juiste gegevens de mp3 wordt geopend en afgespeeld.

In mijn versie van safari echter gebeurt er niets, en staat er onder in het scherm dat er één fout is opgetreden dat ik in het activiteitenvenster moet kijken. Daar staat niets bijzonders….

Ik snap het probleem wel… Safari (of eigenlijk de mp3 player in safari) toont niet het scherm dat er een wachtwoord ingegeven moet worden. Daar zit de gebruiker dus al die tijd op te wachten maar het komt niet in beeld.

Is hier iets tegen te doen? Ik weet dat een flink aantal van mijn leerlingen Mac gebruikers zijn; en ik had al de vorige keer klachten gekregen dat het steeds niet of niet goed werkte. Aangezien ik tot nu toe steeds alleen over Tiger beschikte (waar dit probleem zich niet voordoet) snapte ik niet waar ze het over hadden.

Nu wel… het werkt inderdaad niet goed in Safari. Mijn advies zal dus zijn: try it with Firefox.

Maar goed; als er een oplossing is dat het wèl in Safari werkt; zou ik dat graag weten.
    De pagina met bestandsuitwisseling heb ik gemaakt met Rapidweaver 5.2.2.

Bedankt!
    groetjes
    Marius

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.