4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroenvm

Opgelost: Safari kan deze extensie niet installeren…

Sinds kort gebruik ik Safari ipv Firefox. Alleen lukt het niet om extensies te installeren, bij iedere extensie krijg ik de melding:

Safari kan deze extensie niet installeren
    Er heeft zich een fout voorgedaan bij de installatie van de extensie ‘AdBlock’.

Ik draai Mountain Lion (10.8.1) en Safari 6.0.
    Iemand de gouden tip?

Bijdrager
    FotoDirk

Je hebt een AdBlock extensie voor Firefox en eentje voor Safari. Je moet zeker zijn dat je de Safari versie probeert te installeren als je met Safari werkt.

Bijdrager
    Jeroenvm

yep, dat weet ik. Ik haal ze op van https://extensions.apple.com. Maar geen enkele kan ik dus installeren.

Bijdrager
    Jeroenvm

heb het inmiddels opgelost via discussions.apple.com

Your user account was migrated from an early version of OS X and needs to be modified slightly.
    Open the Users & Groups preference pane in System Preferences. If the lock icon is closed, click it and authenticate with your administrator name and password.
    Right-click or control-click the entry for your account in the user list, and select Advanced Options… from the popup menu. In the sheet that opens, change the value of Group to “staff”. Click OK to save your changes, then close System Preferences.
    Boot into Recovery by holding down the key combination command-R at startup. Release the keys when you see a gray screen with a spinning dial.
    When the OS X Utilities screen appears, select Utilities ? Terminal from the menu bar. A text window opens.
    In the Terminal window, type this:
    resetpassword
    That’s one word with no spaces. Then press return. A Reset Password window opens. You’re not going to reset a password.
    Select your boot volume if not already selected.
    Select your username from the menu labeled Select the user account if not already selected.
    Under Reset Home Directory Permissions and ACLs, click the Reset button.
    Select ? ? Restart from the menu bar.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.