23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    koekiewous

Safari is de snelste.

Het befrijf futuremark heeft een browser benchmark test ontwikkeld genaamd peacekeeper.
    Uit die test komt overduidelijk naar voren dat Safari de snelste is ten opzichte van FF, IE ea.

Er loopt op Tweakers al een topic over, men gooit daar deze positieve uitkomst over de schouder aangezien onze browser niet gebruiksvriendelijk zou zijn in vergelijking tot Internet explorer. Zucht…

Bijdrager
    Nihilist

Tweakers moet je alleen bezoeken als je Windows-adepten bezig wilt zien en voortdurend blijven gooien met ‘duur’; ‘design’ ‘overklokken’.

Een trieste club zelfverklaarde nerds. Wel vermakelijk.

Bijdrager
    filenox

En dat zegt iemand van 12 die Apple meer een religie vind dan een bedrijf….:roll:

Bijdrager
    1973

Indrukwekkende hardware lijst voor iemand van 12;-)

En vijf jaar geleden een account aangemaakt? Toen was die 7? Hahaha…..

Bijdrager
    Gastonw

Of van z’n ouders he…

Bijdrager
    imathijs

En geen slechte bewoordingen van iemand van 12. Op mijn 12e begon ik net af te kicken van de lego, laat staan dat ik al zulke woorden gebruikte. Nederland wordt slimmer?

Bijdrager
    1973

Ach ja. Een geboortedatum is snel aan te passen in je profiel;-)

FF kijken of ik er nog een paar jaartjes van kan afsnoepen….

EDIT : dat kan blijkbaar alleen als je een nieuw account aanmaakt. Ach ja….

Moderator
    Poezenbeest

Ach… zo hebben we allemaal wat…

Tweakers is te groot om het nog zelfverklaarde nerds te noemen… Het begon ooit als een clubje van zelfbouwers (zo een clubje waar Steve en Steve elkaar ook ooit ontmoetten), dus hebben ze van nature wat tegen het all-in-one concept van Apple… je kan het ze niet kwalijk nemen, maar zij knutselen graag en dat gaat niet erg samen met Macs….

De bezoekers van Tweakers zullen ook vanuit een andere hoek kijken naar de test, de test zal uitgaan van standaardinstallaties en zij weten elke browser wel sneller te maken, door deze te tweaken… Je kan het dan eens zijn of niet met de test, maar feit blijft dat Safari dus uit de doos het snelst werkt volgens de test…

Bijdrager
    filenox

Even een ‘weetje’ over die test: alleen javascript werd getest…..

Moderator
    Poezenbeest

Bijdrager
    Doney

@Zerk:
    Geweldig:P

Moderator
    Poezenbeest

Hoort natuurlijk in de Lounge thuis, maar vond hem hier ook wel toepasselijk…

Bijdrager
    Rub3n

@Nihilist; Maak jij je signature maar minder hoog. Namens Ruben, bedankt!

Moderator
    Poezenbeest

Inderdaad een waslijst… Zou wel willen dat die signatures over een paar maanden gewoon verdwijnen… :innocent:

Bijdrager
    AdriaanB

een stille hint naar een update, Zerk?

Bijdrager
    Nietzman
    ”koekiewous”

Er loopt op Tweakers al een topic over, men gooit daar deze positieve uitkomst over de schouder aangezien onze browser niet gebruiksvriendelijk zou zijn in vergelijking tot Internet explorer. Zucht…

In vergelijking tot IE of all browsers? Was het je eerste keer op t.net ofzo? :’).

Moderator
    Poezenbeest

Nope… probeer eens in je profiel HTML aan te zetten….

Bijdrager
    arnout
    ”koekiewous”

Het befrijf futuremark heeft een browser benchmark test ontwikkeld genaamd peacekeeper.
    Uit die test komt overduidelijk naar voren dat Safari de snelste is ten opzichte van FF, IE ea.

Het is heel goed mogelijk dat iemand IE 7 fijner vindt werken dan Safari en dan doet snelheid inderdaad minder ter zake…en dat zie ik echt niet als gezwats van een paar Windows-nerds.
    Ten tijde van de Mac PPC’s werd op Apple fora de grotere snelheid en ‘responsivenes’ van intel Windows PC’s over de schouder gegooid met als belangrijkste argument…juist, de gebruikersvriendelijkheid van OSX en terecht overigens.

Zelf gebruik ik Safari en doe dit al vanaf ik OSX draai, omdat ik dit de fijnste browser vind, niet omdat het de snelste is/was.
    (Er was een tijd dat Opera en iCab sneller waren, maar ik heb nooit echt aan die browsers kunnen wennen)

Moderator
    Poezenbeest

Toen ik voor het eerst achter een mac kroop, was er nog geen internet om op te surfen… Toen dat er wel was, moest ik het met MSIE of Netscape Navigator doen… Safari was er nog niet…

Maar goed, nu heb ik Safari en ik ben er best blij mee… Zou niet weten waarom, maar het bevalt in ieder geval….

Bijdrager
    Edwin
    ”Zerk”

Nope… probeer eens in je profiel HTML aan te zetten….

Dat ziet er een stuk beter uit, kom ik een jaartje later achter :?

Zag het vrijwel alleen bij jouw signature.

Thanks!

Bijdrager
    koekiewous
    ”arnout”
    ”koekiewous”

Het is heel goed mogelijk dat iemand IE 7 fijner vindt werken dan Safari en dan doet snelheid inderdaad minder ter zake…en dat zie ik echt niet als gezwats van een paar Windows-nerds.
    Ten tijde van de Mac PPC’s werd op Apple fora de grotere snelheid en ‘responsivenes’ van intel Windows PC’s over de schouder gegooid met als belangrijkste argument…juist, de gebruikersvriendelijkheid van OSX en terecht overigens.

Zelf gebruik ik Safari en doe dit al vanaf ik OSX draai, omdat ik dit de fijnste browser vind, niet omdat het de snelste is/was.
    (Er was een tijd dat Opera en iCab sneller waren, maar ik heb nooit echt aan die browsers kunnen wennen)

Maffe is alleen dat diezelfde “Nerds” normaliter alles doen voor iets meer snelheid, maar nu het niet in hun straatje past (Het komt uit Cupertino) is opeens gebruiksgemak belangrijk. Als ze ene …. om gebruiksgemak zouden geven dan is het sowieso raar dat ze nog steeds met Windows aanklungellen. Das meer mijn punt. (Ze zijn dus niet objectief maar selectief).

Moderator
    Poezenbeest
    ”Biker”

Zag het vrijwel alleen bij jouw signature.
    Thanks!

Komt omdat die poezenpootjes nogal groot zijn en ik die dus heb moeten verkleinen en geen zin had om in Photoshop aan de slag te gaan… Dan maar good oldschool HTML aan het werk zetten…

Kan ik binnenkort Flash, kan ik dat niet meer in mijn signature zetten:?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.