30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Safari in Tiger

Vragen en problemen rond Safari hier graag. Andere topics worden gesloten

Bijdrager
    lsmisch

prachtig ininitiatief,tiger gezaag hier.
    Andere Safari vragen elders?

Bijdrager
    Brimme

heeft iemand tiger aan aan de praat gekregen met mijnpostbank ? ik kan niet meer inloggen:( baal hier wel een beetje van.

Bijdrager
    error

Inloggen te mijnpostbank.nl is inderdaad nog niet mogelijk met Safari 2.0 De vraag is of dit aan Safari ligt of aan de Postbank. Indien dit laatste… dan zal het na de release van Tiger wel opgelost worden.

Wel een reden om mijn primaire Mac nog wat langer met Panther te laten draaien.

Bijdrager
    Vin

bij de vorige versie van safari (panther) kon je rechtermuisknop op een link doen en dan: “Download gekoppeld bestand als” bij de safari in tiger moet je dan je alt toets ingedrukt houden anders download ie dat bestand automatisch naar een standaard locatie. Kan ik dit veranderen want dit is echt heel erg vervelend???!!! ik wil dat ie gewoon standaard downloaden ALS doet!

Bijdrager
    sgaap

Dit is meer een algemene vraag (aangezien het “probleem” zich ook voordoet met 10.3.9), sinds ik 10.3.9 (+, dwz dus ook tiger) gebruik kan ik downloads alleen maar saven naar een via de safari preferences ingesteld locatie, dit is imho een flinke tekortkoming en aangezien het voorheen wel kon (en in de rest van de browsers natuurlijk ook) vraag ik mij dus af of het nog mogelijk is om te zorgen dat je “save as” kunt doen met safari en daarna netjes de keuze krijgt waar je het bestand wil opslaan.

Ik ben primair een linux gebruiker dus het kan zijn dat het heel makkelijk is en ik er gewoon overheen kijk maar zowel de help functie van safari en google geven geen werkende opties (via google vind ik wel allerlei leuke toetsencombo’s maar deze werken geen van alle –> ctrl/ctrl+option etc)

Iemand een idee of ik deze bug (want dat is het imho) kan oplossen of is dit gewoon een “feature” (maw: het kan niet en ik moet gewoon een fatsoenlijke browser gebruiken)

Bijdrager
    Vin

dat kan dus wel als je ALT inhoudt gedrukt. maar dat vind ik ook vervelend! hij moet t vanzelf doen!

Bijdrager
    sgaap

Hmm, dat werkt idd, naja beetje vreemd dat dit soort basis dingen op deze manier moeten (mijn defenitie van gebruiksvriendelijkheid is duidelijk een andere)

Bijdrager
    Vin

de mijne ook! ik vond t net zo fijn dat je in panther daar dus niet de alt toets voor moest gebruiken!

Bijdrager
    Vin

Ik heb weer een probleem met safari in tiger: heel vaak krijg ik een foutmelding als ik een website bezoek. Meestal staat er dan dat safari de server niet kan vinden en nu ook sinds kort dat ik niet met internet verbonden ben terwijl ik dat wel ben! Het gekke is dat ik dat probleem nog nooit heb gehad met de voorpagina van macosx. wel in t forum, op deviantart.com en ook bij macwereld.nl…… Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?? Alvast bedankt!

Bijdrager
    eMacPaddy

Yes, eindelijk een backfunctie in Safari met de rechtermuisknop (of in mijn geval, control muisknop)

Bijdrager
    tijn22

hoe kan dit nu weer? nu vallen teksten over de avatars!

vb:

Bijdrager
    Vin

ja heb ik ook!

Bijdrager
    Aiko.

Ik niet, maar ik word wel vreselijk gek van die irritante Google-zoekveld rechtsbovenin. Waarom o waarom kan ik dat in de Tiger-versie van Safari niet weghalen. Via ‘Pas adresbalk aan…’ is het alleen gecombineerd met de adresbalk weg te halen of te plaatsen, maar niet als een afzonderlijk onderdeel weg te halen. Echt vreselijk irritant vind ik dit. Bah, voeg ik daaraan toe! Weet iemand hier toch hoe het Google-zoekveld weg te halen?

Bijdrager
    GodzillaPresley

Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets irritant vindt (ik maak er veel gebruik van), maar je hebt wel gelijk als je zegt dat je daar als gebruiker de controle over zou moeten hebben.

Op windows in IE heb je die controle wel, maar dat komt misschien eerder doordat die Googlebar niet standaard geïnstalleerd staat.

In Firefox kan het trouwens ook niet.

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    M

In safari van panther stond er naast de adresbalk een huisje (hier mee kon je terug naar je startpagina). Deze is echter in Tiger verdwenen. Is het mogelijk het huisje op een of andere manier weer terug krijgen?

Bijdrager
    tijn22

control klikken in de knoppenbalk, en kies dan voor “Pas knoppenbalk aan…” daar staat het huisje weer bij!

Bijdrager
    black_eye

Waarom is safari zo traag, loopt hij vaak vast op sommige sites, worden sommige sites verkeerd of niet helemaal weergegeven en heb ik deze problemen allemaal niet met Firefox?

Ik gebruik Safari nu ook niet meer en ben over gegaan op Firefox. Deze is sneller, stabieler en geeft de sites goed weer.

Safari:

Firefox:

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    black_eye
    ”djafke”

safarie geeft het hier nochtans perfect weer

Zet safari en firefox maar eens tegelijk open naar macosx.nl.
    firefox is veel sneller met het openen van een pagina.

Bijdrager
    M
    ”tijn22″

control klikken in de knoppenbalk, en kies dan voor “Pas knoppenbalk aan…” daar staat het huisje weer bij!

Thnx:)

Bijdrager
    Napsju

Hebben jullie ook dat de CPU load op sommige pagina’s op 100% schiet? Vooral op Hi.nl heb ik hier veel last van. Denk dat het aan al die flash animaties ligt. Zal ze hier eens een mailtje over sturen.

Bijdrager
    jeroenimo
    ”tijn22″

vb:

zelfde hiero. Ben benieuwd of dit gefixt gaat worden

Bijdrager
    TLM

Jeronimo onder 10.3.9 is het met Safari hetzelfde (versie 1.3 v312) … als dat een geruststelling mag zijn. ‘k vermoed dat dit een CSS probleem is met Safari.

TLM

Bijdrager
    Dbakker
    ”tijn22″

vb:

= geen probleem van Tiger alleen.
    Was ook al het geval met laatste update Panter…

Douwe-Jan

Bijdrager
    Dbakker

Mijn Postbank werkte onder Panter 10.3.9 weer als een zonnetje…
    Na een schone installatie levert in Safari onder Tiger weer problemen bij MijnPostbank.
    Je wordt na het inlogger er onmiddelijk weer uitgegooid.

Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben?

Groet Douwe-Jan

Bijdrager
    Gijs

Is hier al behandeld, plus oplossing.

Bijdrager
    Dbakker

Uhhhh, je bedoeld Mozilla,….8)

Ik had toch een schoon systeem… wil ik graag zo houden. :innocent:

Bijdrager
    wvlasveld

Safari geeft naar mijn idee wel erg veel problemen onder Tiger:

– Standaard lettertype wordt niet goed weergegeven
    – Windows Media Player plug-in werkt niet goed, sites waarop .wmv filmpjes staan lopen niet, of wel
    na een veel, veel te lange wachttijd
    – Gebruik je speeddownload, gooi dan alles weg wat met dit programma heeft te maken, en safari
    crasht al ’n heel stuk minder
    – Sites laden niet, gedeeltelijk, of je krijgt een melding dat de server niet gevonden kan worden,
    druk nog een keer en plotseling wordt de server wel gevonden.
    – Tergend langzaam

En als je een beetje rond surft in alle beschikbare forums dan zie je wel erg veel klachten over de nieuwe safari 2.0!!!

Dit had apple toch kunnen testen, want zelfs hun eigen site loopt meerdere keren vast, of is ontzettend tergend langzaam. Niet echt een 64 bit systeem (dat is ’t sowieso niet, omdat de programmatuur nog niet voldoende is aangepast)

Natuurlijk geeft een grotere syteem update problemen, maar standaard zaken als surfen op het internet mogen toch geen problemen veroorzaken, want dat gaat nog beter op apple computers van 3 à 4 generaties terug!!!

Apple in het vervolg hier en daar toch beter b├Ęta testen

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.