15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

Safari : hoe vroegere versie downloaden

Op mijn iMac en MacBook heb ik de upgrade naar Mavericks gedaan maar nu werkt mijn VPN verbinding met mijn werkgever niet meer. Men raadt mij aan de vorige versie van Safari te installeren. Waar vind ik die vorige versie ?

En ik zag het aankomen Tax-On-Web marcheert ook al niet meer….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je een (Time Machine-)back-up? Dan kun je hem daaruit halen en op een andere plek dan in de map Programma’s zetten (of je kunt de naam veranderen zodat hij toch in die map kan staan).

Daarnaast kun je hier Safari 1.0 t/m 5.1.1 downloaden.

Bijdrager
    Shmoo

Kan denk ik niet.

Software bedrijven laten browsers niet meer zo snel downgraden om het IE7 – IE8 probleem te voorkomen.
    Elk OS krijgt nu zijn min. browser versie en de browser zelf krijgt vaak een auto. updater zodat je altijd up to date blijft met de laatste standaarden.

Mocht je wel een manier vinden dan kun je sowieso niet lager dan Safari 6 want deze heeft namelijk een complete nieuwe/andere Webkit framework dan Safari 5.
    Ik ben van Safari 5 naar 7 gegaan omdat ik 6 dramatisch vond maar om van 6 (testen) terug naar 5 te kunnen downgraden moest ik een clean install uitvoeren.

Geblokkeerd
    Bento

VPN verbinding via Safari?

Bijdrager
    Grupello
    Bento op 29 oktober 2013

VPN verbinding via Safari?

Via deze link https://sslvpn.XXXXX.XXXXX.be/dana-na/auth/url_default/welcome.cgi in de adresbalk van de webbrowser, in dit geval Safari raak op de server van mijn werkgever, diverse schijven waarop data staan, dan nog de mogelijkheid om treinticketten te bestellen en te ontvangen, ook verlof nemen etc etc etc

Is er daar een probleem mee ?

Bijdrager
    Shmoo

Voeg eens www er voor en druk dan op Enter.

Bijdrager
    Grupello
    Shmoo op 29 oktober 2013

Voeg eens www er voor en druk dan op Enter.

Dat weet ik !!!!, het gaat daar niet over. Sinds de installatie van Maverickx geraakt ik niet meer binnen. Via de helpdesk van mijn werkgever verneem ik dat de nieuwste versie van Safari niet compatible is met hun systeem. Ze raden dus aan in te loggen via de vorige versie van Safari.

Bijdrager
    Shmoo

En jij hebt vertrouwen in die gasten van de helpdesk ?

Als dat het probleem zou zijn dan zou dit ook moeten werken en kun je weer inloggen.

De website (inlog) laten geloven dat je Safari 6 gebruikt ipv 7.

Bijdrager
    Grupello

Ik wil dat wel eens proberen, maar waar staat dit allemaal ? Ik vind dit allemaal niet zo onmiddellijk terug.

Bijdrager
    essiw

Bij Voorkeuren → Geadvanceerd → “Toon ontwikkel menu in menubalk”

Bijdrager
    bartvdv

Blijkbaar een gekend probleem door de upgrade naar Mavericks. Lees de support-fora op Apple maar.

Bijdrager
    SunKeeper

Voor dit soort gevallen is het een verstandig idee om een image van je schijf te bewaren voordat je een systeem gaat upgraden.
    Dan kun je in geval van dit soort problemen altijd weer terugkeren naar de oude situatie.

Backup, backup…

Bijdrager
    Grupello

Ik vermoed dat het wachten is op een upgrade van Java…

“Backup, backup…” …. dat is hier geen probleem ! Maar lost de zaak niet definitief op !

Bijdrager
    SunKeeper

Dan kun je nog wel eens even wachten, want Oracle staat nou niet echt bekend om hoge snelheid met updates.

Afgezien van dat het hele platform zo lek als een mandje is. Je moet wel helemaal desperate zijn als je nog in Java ontwikkelt.

Bijdrager
    Grupello
    SunKeeper op 31 oktober 2013

Dan kun je nog wel eens even wachten, want Oracle staat nou niet echt bekend om hoge snelheid met updates.

Ervaring leert mij dat dit vrij vlug gaat…

Afgezien van dat het hele platform zo lek als een mandje is. Je moet wel helemaal desperate zijn als je nog in Java ontwikkelt.

Ik ben werknemer en heb daar niets in te beslissen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.