8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

[opgelost] Safari hangt 10-20 seconden, soms helemaal

Een merkwaardig “probleem”:
    Zowel op m’n Macbook Air als op m’n iMac blijft Safari soms hangen wanneer ik een website intik (random, het is niet een specifieke website)
    Ik zie de voortgangsbalk meteen plm 2 centimeter lopen, daarna blijft hij staan. Soms 10, soms 20 seconden, daarna loopt hij door en kom ik op de gevraagde site.
    In een enkel geval blijft de voortgangsbalk op plm 2 centimeter staan en is een herstart van Macbook of iMac de enige oplossing.

Ik heb hier ook een iPad en een Windows-pc: met die twee gebeurt het nooit. Verschil is dat ik op die twee Chrome gebruik, die heb ik op Macbook en iMac niet geïnstalleerd.

Iemand een suggestie? Een instelling in Safari wellicht?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    belfortmac

Chrome is gewoon veel sneller, daar doe je niks aan!.
    Heb ook een keertje Chrome op mijn Mac gehad, was idd ook veel sneller.
    Maar snelheid is niet voor iedereen het belangrijkste!, is het dat voor jouw wel, dan zeker doen:)

Bijdrager
    Shmoo

Regel 1 is natuurlijk zo min mogelijk Extensies gebruiken in Safari..

Niet AdBlock Pro maar de gewone AdBlock Safari Extensie gebruiken maakt ook al een wereld van verschil.
    https://getadblock.com

En daarnaast kan het ook helpen als je al die Spotlight zoekfuncties uitschakelt die Apple er sinds Yosemite standaard ingebouwd heeft om te controleren waar jij naar zoekt en wat voor sites jij bezoekt.

Kortom, gewoon Safari weer een beetje proberen te temmen zodat hij niet met bench en al gaat rennen.

Bijdrager
    Guido

Hier hetzelfde probleem Abbenhui. Safari doet amper nog iets.. Zelfs als ik de extensies uitzet.
    Als iemand een oplossing weet dan hoor ik het ook graag.

Bijdrager
    abbenhui

Ik heb inmiddels op een tip via een ander forum het vinkje weggehaald bij “plugins uitschakelen om stroom te besparen” (Safari, Voorkeuren, Geavanceerd).

Eens zien of dat helpt. Verder alle verwijzingen naar websites en bladwijzers uit Spotlight zoekvoorkeuren verwijderd.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    Nicos
    daalhofmac op 14 april 2015

Chrome is gewoon veel sneller, daar doe je niks aan!.
    Heb ook een keertje Chrome op mijn Mac gehad, was idd ook veel sneller.
    Maar snelheid is niet voor iedereen het belangrijkste!, is het dat voor jouw wel, dan zeker doen:)

Als snelheid belangrijk is dan zou ik kiezen voor het nog snellere FireFox.
    Daarbij is Chrome berucht vanwege het snel leegtrekken van de batterij.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Nicos.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Nicos.

Bijdrager
    belfortmac

Batterij problemen heb ik er nooit mee gehad.

Bijdrager
    abbenhui

Allen dank voor de reacties. Safari is dus wat het is, langzamer dan bv Chrome of Firefox.
    Eens zien of ik er mee kan leren leven; ik wil zo weinig mogelijk zaken “niet-Apple” op m’n iMac zetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.