10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Safari geluid standaard UIT, hoe?

Ha,
    Als ik bepaalde websites open op Safari, gaat hun filmpje vanzelf afspelen, op zich is dat prima, maar niet mèt geluid. Zo irritant en ik moet dan steeds op geluidsicoontje klikken in adresbalk.

Is er ergens een optie om die DEFINITIEF en voor altijd te uitschakelen? Het staat nu standaard altijd aan en dat wil ik niet. Alleen op gewenste momenten.

Bijdrager
    Koezel

Toets F10, staat je geluid standaard uit…..

Bijdrager
    SvS

Dank je, maar dan is geluid op de hele computer ‘uit’.
    Ik wil alleen geen geluid standaard uit Safari. Bijv als iTunes op achtergrond loopt of ik chats open heb staan. Wil ik toch bloink horen als chat binnendruppelt.

Moderator
    Night

Bijdrager
    SvS

Nee. werkt wel maar niet wat ik bedoel. Ik wil Mac volume AAN laten, alleen in Safari standaard UIT totdat ik het zelf wil.

Het dus zelf onder controle houden ipv telkens schrikken van opeens achtergrondmuziek/-geluid als ik in Safari wat tabbladen in achtergrond open. (open in tabblad)

Moderator
    Mac Daddy

Ik werk niet met Safari of OS X, maar heb je al in de voorkeuren van Safari gekeken? Als het daar niet in staat, kan het standaard denk ik niet. Wellicht dat er een add-on of plugin voor bestaat.

Maar ik denk ook dat het een kwestie van tijd is. Ik werk met Firefox en daarin zie je al in de tab zelf een luidspreker verschijnen, zodat je direct ziet waar het geluid vandaan komt. Dan kan je daarop klikken en is het geluid uit, of je kan de tab sluiten. Dit zijn de eerste oplossingen voor audio tijdens browsen. Video en geluid worden steeds meer gewoon op het internet, maar de browsers moeten nog oplossingen vinden hoe daarmee om te gaan. Een functie waarbij standaard alles op mute staat, zou niet verkeerd zijn. Wellicht op wat uitzonderingen na die je zelf kan instellen. (Youtube, Vimeo, Soundcloud, Netflix etc etc)

Bijdrager
    SvS

Klopt, dat is in Safari ook zo. En nee, in de voorkeuren heb ik paar keer doorgelopen.

Het kost mij elke keer weer extra handeling om alles in Safari te ‘muten’.
    Dan zit er niets anders op dan wachten tot Apple met een volwaardige update komt voor Safari.

Ben ik de enige met deze klacht?

Bijdrager
    McD44N

..Wellicht dat er een add-on of plugin voor bestaat. http://www.volumemixer-app.com/

Moderator
    Mac Daddy

Dat is een mooi appje!(y)

Het ligt denk ik aan je browse-gedrag. Ik heb af en toe een website die geluid maakt wanneer ik dat niet wil, maar niet vaak. Het meest vervelende zijn toch wel de websites met tonnen aan banners en waar er eentje standaard met geluid begint af te spelen. Zoiets zou niet moeten en ik ben dan vaak benieuwd welke irritante banner dat dan is.

Bijdrager
    SvS

Op twitter via Safari (of in app) klik ik op enkele interessante linkjes (die openen dan op achtergrond in Safari) sites als http://www.libelletv.nl vertonen dan video met autoplay. Of een youtube die zich automatisch afspeelt.

Mooie app, McDaan;-)
    Ik zal mijn surfgedrag dan maar eerst eens kritisch bekijken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.