16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Moderator
    Mac Daddy

Safari Extensions

Beste OMT-ers,

Safari Extensions. Waarschijnlijk zijn er een heleboel van jullie die er gebruik van maken. Ik doe dat zelf nog niet en ik kon niet zo een algemeen topic over enkel de extensions vinden.

Daarom dit topic. Hier kan je vragen erover stellen en extensions aanbevelen.

Ik zal beginnen met een vraag. Ik baal er soms behoorlijk van als Safari eruit knalt als ik 5 of meer tabs open heb. Als ik dan weer opstart, is alles weer weg.
    Is daar een extension voor? Dus die onthoudt welke site open stonden, voordat Safari afsluit?

Daarbij nog een algemene vraag van welke extension jij nou echt waardevol vindt?

Bijdrager
    Wiki Post

[size=4]Safari Extensions[/size]

Verzamelplekken:

1. https://extensions.apple.com/
    2. http://safariextensions.tumblr.com/

Losse extensions:

Hieronder graag in categorieën indelen.

Bijdrager
    senyo
    Mac op 19 november 2010

Ik zal beginnen met een vraag. Ik baal er soms behoorlijk van als Safari eruit knalt als ik 5 of meer tabs open heb. Als ik dan weer opstart, is alles weer weg.

Is daar een extension voor? Dus die onthoudt welke site open stonden, voordat Safari afsluit?
    Volgens mij kan Safari dat zelf; onder Geschiedenis en dan de optie ‘Open alle vensters van de laatste sessie opnieuw’.

Over de extensions. Ik gebruik de laatste tijd Google Chrome, maar toen ik Safari nog gebruikte vond ik vooral de extensies AdBlock, Ultimate Status Bar en Add to Google Reader handig.

Bijdrager
    jasper050

Wat is de oorzaak bij jou dat Safari stopt als je 5 taps open hebt staan?
    Bij mij staan er altijd zo’n 20 open en nooit ergens last van.

Bijdrager
    BasiX

Ik heb hier ooit al eens een topic over gezien volgens mij. Daarin lieten mensen hun zelfgemaakte extensions zien.

Hier een van mij. Hij verkleint URL’s via http://tinybas.nl

http://tinybas.nl/TinyBas.safariextz.zip

Moderator
    Mac Daddy
    gerwinbosscha op 19 november 2010

Volgens mij kan Safari dat zelf; onder Geschiedenis en dan de optie ‘Open alle vensters van de laatste sessie opnieuw’.

Aha. Daar zit dat dus.:wink:
    Maar misschien is er ook nog iemand zo slim geweest om daar een extension van te maken met een knopje? En werkt dit ook na een herstart? Ik zit nu namelijk met de Safari update en het zou mooi zijn als ik die kan downloaden en daarna verder kan gaan.:wink:

@Jasper050: Haha. Het gaat niet om die 5 tabs. Meer dat als je 5 of meer tabs open hebt staan en het niet allemaal bookmarks zijn. Als hij dan eruit knalt, dan is het altijd weer een werk om die sites weer terug te halen.
    En waarom Safari er soms uitknalt? Tja. Soms doet ie dat gewoon door een lastige site of hij blijft maar met de beachball draaien en houdt daar niet mee op.

Bijdrager
    Lexis

Macrumors Minimal
    BetterIMDB
    BanComicSans
    YouTube5 (en gelijk heel flash weggooien)
    HTML5audio

Moderator
    Mac Daddy

@Lexis: Wat doen ze? Vooral die IMDB ben ik benieuwd naar.

Tot nu toe heb ik alleen de extension pagina van Apple zelf bekeken. Zijn er nog meer verzamelplekken voor extensions?

Bijdrager
    jasper050
    Moderator
    Mac Daddy

Ik heb een wiki aangemaakt. Die kunnen jullie aanvullen.:lol:

Bijdrager
    apple_fan
    Mac op 19 november 2010

Geen extension maar glims open al je tabs weer als je opstart automatisch.

Bijdrager
    1984

Dus die onthoudt welke site open stonden,

Dat is al jaren lang een probleem van Safari, en al jaren lang is daar een oplossing voor, “Firefox” herstelt al jaren lang desgewenst de laatste sessie na een crash.

Moderator
    Mac Daddy

Ik weet dat Firefox dat kan, maar daar gaat dit topic niet over. En de tip die Gerwin geeft, werkt overigens prima.

Bijdrager
    iep

Mac Daddy, probeer de extensie SafariRestore of Session anders eens. Wellicht doet 1 van die 2 wat je wilt.

Bijdrager
    1984

SafariRestore v 2.21
    Posted on November 16, 2010 by mrqwirk
    yikes! this is the 4th? build in 2 days….
    I was just alerted to an annoying bug when opening an external link when Safari is closed, and your previous session had no windows open…..
    SafariRestore would ignore the external link and restore the previous ‘no windows’ session.
    this has now been fixed!

as usual, get it here:
    http://sweetpproductions.com/extensions/extensions.htm

Bijdrager
    iep

Nou niet echt iets wat vaak voorkomt als ik het zo lees maar toch wel fijn dat het nu opgelost is. Voordeel aan de extensions in Safari: je kunt ze automatisch laten updaten zodat je altijd de nieuwste versie hebt. Helaas kan dat ook een nadeel zijn…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.