9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Safari Extensie bewerken

Een vraagje hoe pak ik een Safari Extensie uit via de terminal zodat ik bij de bron kan komen ?

Ik had dit gevonden maar die Terminal code werkt niet of ik doe het verkeerd.
    http://blog.jerodsanto.net/2010/08/extract-edit-a-safari-extension/

Ik heb het bestand ‘ ResizeMe.safariextz ‘ in de Downloads folder geplaatst zodat deze daar wordt uitgepakt.

Inactief
    Anoniem

Niet exact wat je vraagt, misschien heb je hier wat aan: https://github.com/pjezek/ResizeMe ?

Bijdrager
    TheBigZ

xar -xf bestand.safariextz

Bijdrager
    Shmoo

Ik had het al gevonden

Eerst dit typen om in de Downloads folder te komen.

cd ~/Downloads/ 

Daarna:

xar -xf 'naam_extensie.safariextz'

Dat maakt een folder aan met daarin de broncode maar als je deze aanpast en weer in elkaar wilt zetten dan krijg je dat probleem dat je geen Developers account hebt.

Kortom, DELETE – weg ermee, ik heb zo’n ongelofelijke hekel aan dingen die niet doen wat ze moeten doen. Stickers die bijv. niet blijven plakken.

Elke keer als ik ook maar iets heel simpels wil gaan doen met een Safari extensie dan wordt weer heel goed zichtbaar waarom dit soort functies in zijn algemeen falen en gewoon nooit onderdeel van Apple -software hadden mogen worden. Dit soort functies horen thuis in Firefox, mensen die Firefox gebruiken houden van experimenteren en nemen veel sneller genoegen met half werk.

No offence – Firefox gebruikers.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je niet thuis bent in Unix-terminalcommando’s dan is de makkelijkste manier om te zorgen dat je de bestandsnaam goed hebt, het bestand op het terminalvenster te slepen. In jouw geval had je dus in kunnen typen:

xar -xf 

(met een spatie erachter) en dan naam_extensie.safariextz op het venster slepen. Het resultaat is dan iets als:

xar -xf /Users/shmoo/Desktop/Wat\ me\ vandaag\ bezig\ houdt/naam_extensie.safariextz

en dan hoef je alleen nog maar op Return te drukken.

Bijdrager
    Shmoo

Das handig, zal het onthouden.

Bijdrager
    sallandsebeer

@Shmoo Ik houd zeker niet van half werk, Safari vind ik gewoon niet handig en van Chrome houd ik niet van, niet alles hoeft Google te heten…;)

Bijdrager
    mtooster

@Scmoo
    Wat zit je nou te mekkeren? Als je zo graag een safari extensie wilt aanpassen dan maak je toch even een gratis developer account aan. Kun je gelijk de safari-extension builder downloaden.
    Ik heb als amateur al een paar safariextensies in elkaar geknutseld voor mezelf… geen enkel probleem.
    De safari-extensies zijn juist heel handig. Waarom zou dat niet in safari moeten zitten? Omdat jij niet begrijpt hoe je ze moet aanpassen? Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling met de extensies. Als je niet weet hoe je ze moet aanpassen moet je dat gewoon niet doen, gewoon installeren en gebruiken….

Oh.. en voor de volgende keer kun je misschien hiermee uit de voeten… werkt uitstekend:
    http://developer.apple.com/library/safari/#documentation/Tools/Conceptual/SafariExtensionGuide/UsingExtensionBuilder/UsingExtensionBuilder.html

Bijdrager
    sallandsebeer

Mekkeren

Aardig ben je wel! Onwijs.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.