6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    appletick

safari en pdf links

wanneer ik op een link naar een pdf-file klik binnen safari opent ‘ie geen acrobat maar probeert ‘ie het zelf weer te geven. daar heb ik niets aan (zie je niets) en bovendien slaat ‘ie het bestand dan ook niet op.
    in de voorkeuren kan ik het niet terugvinden en hier op het forum ook niet.
    iemand een idee?

:?

Bijdrager
    boelie

Als je in de finder een pdf-bestand selecteerd en daar de info van opvraagt (apple-I). Onder Open with staat het standaard applicatie, ,zet deze op acrobat reader en kies daarna voor Change All….

Als het goed is dan opent safari pdf-bestanden met Acrobat Reader. Zowiezo worden deze bestanden eerst gedownload en daarna geopent, tenzij je een plugin gebruikt –>> check daarvoor de map: /Users/gebruikers-naam/Library/Internet Plug-Ins/ of /Library/Internet Plug-Ins/

Bijdrager
    SanderQ

Ik laat Safari altijd pdf’s downloaden, waarna zij automatisch openen in Preview (onderdeel OSX). Mijn ervaring is dat Preview minder storingsgevoelig is dan Acrobat.

Bijdrager
    appletick

bedankt voor de reakties!
    ga ik ook ‘ns proberen via preview…

Bijdrager
    boelie
    ”SanderQ”

Mijn ervaring is dat Preview minder storingsgevoelig is dan Acrobat.

Jammer dat preview zo traaaaag is dat je de thumbnails uit moet zetten. Anders is het helemaal niet meer te doen. Toch nog maar even wachten op Panther…:?

Bijdrager
    Apollo

Ik heb om online pdfs te kunnen bekijken de pdf-browser plug-in geĂ¯stalleerd
    Ideaal om even snel een pdf in Safari te bekijken. Opslaan gaat probleemloos met een ctrl-klik. Laadt bovendien stukken sneller dan Preview.
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16527

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.