3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Papouck

safari en mail willen niet opstarten na update systeem.

Sorry dat ik erover begin, want ik heb dit probleem al 30x gevonden op macOSX, alleen de oplossing niet…

Bij mij willen Safari en Mail niet meer opstarten.
    Ik heb eergisteren door problemen (die begonnen met Safari nota bene) mijn oude systeem ge-herinstalleerd. Alle overige problemen leken opgelost. Maar na software update (security update, Java, systeem 10.3.9) ben ik weer terug bij af.

Safari start niet op, Mail start niet op, Mac OS X-software doet ’t niet meer, geen enkele installer wil wat doen…

Ik weet, dat ik niet de eerste ben met dit probleem, maar er staat zoveel over op mac OSX, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Wie weet de oorzaak en nog beter, de oplossing?

Bijdrager
    T-sec

Toevallig geen Safari/Mail back-ups in Tiger gemaakt en geprobeerd in Panther te installeren?
    Want heb je dit geprobeerd, dan gaat dit niet werken; back-ups uit nieuwe OS software terug proberen te zetten in oude OS software. Andersom geen probleem.

Moderator
    Poezenbeest

Als na een installatie de problemen opgelost leken, dan ligt het dus niet aan eventuele verkeerde (tiger) versies van Mail en Safari.

Gek genoeg wordt her en der aangeraden om dan de combo-update (nog) een keer over je systeem te laten lopen. Ondanks dat je dit al gedaan hebt (ik neem aan dat je een schone installatie van 10.3.0 hebt gedaan), lijkt dit soms te werken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.