13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    vic

safari en IE werken niet, enkel firefox (opgelost)

hoi,
    blijkbaar werken safari en internet explorer niet meer op onze computer thuis (al enkele weken)… enkel firefox doet het nog…
    heeft iemand een gedacht wat het probleem kan zijn?

ik heb zo een beetje het gevoel dat het aan onze airport ligt, maar ik durf er niet goed iets aan doen, vorige keer redelijk veel moeite gehad om hem te installeren… (ik kan ook niet direct testen met een andere computer)

wij zijn aangesloten bij telenet.

(nog een probleempje: bij msnspaces laadt hij geen foto’s, hij laat dan enkel een blauw blokje met een vraagtekentje zien, moet ik hier nog een plug voor downen?)

groeten, Vic

Bijdrager
    Nikita

Veel dingen van MSN zijn ActiveX gebonden, uiteraard, het blijft van Microsoft, terwijl het zoveel makkelijker en platformonafhankelijk kan… Maarja…

Overigens als je met FF wel internetverbinding hebt en met Safari en IE niet, dan ligt het lijkt me niet aan je internetverbinding.

Bijdrager
    vic

juist soft-ware updat laten draaien, zegt ie:

“Software-update kan de updateserver niet vinden. Zorg dat u verbonden bent met het internet en probeer opnieuw. Er kan niet naar updates worden gezocht vanwegen een netwerkprobleem”

terwijl ik wel degelijk verbonden ben met internet: mercury en firefox werken…

Bijdrager
    computer space

Heb je verschillende instellingen bij de proxy’s in de verschillende browsers?

Bijdrager
    vic

mmm…
    waar vind ik die juist, Martiniman?
    :oops:

ik vind wel proxy’s bij systeemvoorkeuren, netwerk, maar daar kan ik niet vgl tussen de 3 browsers…? (staat op webproxy overigens)

Bijdrager
    Brambo

Werk je toevallig met een router?
    Vroeger had ik namelijk ook rare problemen met m’n browser:
    surfen werkte perfect maar sommige plugins zoals Java weigerden alle dienst.
    Zo kreeg ik in Itunes ook die ministore niet te zien en wou KBC online niet werken.
    Na de DNS-en van Telenet aan te passen in m’n router, werkte alles perfect.
    Ook dien je bij Telenet geen proxyservers meer in te geven. (Onder netwerk en daar kies je de verbinding die je gebruikt, rechtertab is proxy’s)

Veel succes !!

Bijdrager
    vic

nope, geen router, gewoon via de airport express….

Bijdrager
    magic-with-mac

Als je in Safari een melding krijgt dat een pagina niet geladen kan worden, krijg je een knop om een Network Diagnostic te laten lopen. Mischien kan dat licht op de zaak werken.

Bijdrager
    vic

neje, krijg ik niet. enkel:

Safari kan de server niet vinden.
    Safari kan de pagina ‘http://www.macosx.nl/’ niet openen omdat de server ‘www.macosx.nl’ onvindbaar is.

daarna staat er wel een vraagtekentje, maar dan kom ik bij help-viewer

en bij IE; “the specified server could not be found”

en deze berichten krijg ik ook als ik andere sites (correct) invul…

Bijdrager
    vic

en iTunes wil ook niet meer de tracknamen van originele cd’s meegeven…
    hij maakt wel verbinding met gracenote, maar geeft vervolgens geen titelnamen weer…

gek was overigens dat gisteren safari het plots wel 2 sites deed, daarna niet meer…

kan nu ook geen software update doen… diagnostische netwerkinfo laten lopen die ik kreeg vanuit softwareupdaten, maar die zegt dat mijn internetconnectie in orde is…
    niet dus!
    ik weet echt niet meer wat er aan de hand is!!

Bijdrager
    vic

bij netwerk in systeemvoorkeuren stond er inderdaad “webproxy (HTTP)” aangevinkt…

na uitvinken zijn alle problemen weg!

wel gek, mijn zussie of mijn papa zijn daar zeker niet aangekomen… mss iets automatisch veranderd na een installatie…?

anyway, hartelijk dank!
    Vic

Bijdrager
    Justindemian

Ik heb per ongeluk safari in de prullenbak gegooid, nu heb ik hem gedownload en bij het installeren geeft hij aan dat er te weinig schijf ruimte is terwijl ik nog 30 G vrij heb.

Iemand een idee

Bijdrager
    Oppie

Ja; een nieuwe topic starten met je probleem!:roll:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.