9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacHenk

safari en https probleem

Beste medemaccers,

Sinds ik geupdate heb naar 10.4.5 heb ik prblemen om https (Banken en bedrijfsmail) sites te benaderen. Safari en Firefox lijken vast te lopen en ik kan daarna ook niet meer op andere sites komen. (Het gekke is dat het me heel soms wel gewoon lukt) Ik moet safari en andere progs geforceerd afsluiten wat niet helemaal lukt, ook gewoon herstarten lukt daarna niet meer waardoor ik ten einde raad maar de powerknop ingedrukt moet houden. Ik heb nu een week lang diverse forums afgestruind maar niets lijkt te helpen.
    Wie heeft er de oplossing want ik begrijp wel dat ik niet de enige ben met deze problemen en zullen er vast oplossingn gevonden zijn.

Groet

MacHenk

Bijdrager
    jay.eye.em

Mijn vader heeft hetzelfde probleem met het internet bankieren. Ik hem ‘em verteld om het eens met een andere browser moet proberen. Hij gebruikt nu nog steeds Safari :| en heeft nog steeds dezelfde problemen. Ik zou het eens proberen met Camino dat is een browser gebaseerd op Firefox met wat andere features erbij. Meer kan ik je niet vertellen, en héél mischien word je probleem hierdoor opgelost. Succes verder!

Bijdrager
    MacHenk

Heb Camino gedownload en geinstalleerd. Zal morgen kijken hoe het loopt. In elk geval bedankt tot zover.

Groet

Bijdrager
    MacHenk

Helaas ook camino doet hetzelfde. k heb ontdekt dat er nog meer programma’s zijn die bij wijze van spreken blijven hangen. Ze doen het wel maar zijn niet af te sluiten of ze zijn niet te starten. Ik heb nog even geprobeerd door de firewall helemaal open te zetten. Het probleem blijft. De combo update 10.4.5 er nog maar eens overheen geinstalleerd (“baat het niet, schaad het niet” zoals in een van de forums wordt beweerd). Het probleem blijft.

Wie heeft de oplossing(en). Downgraden naar een lagere versie zou toch niet mogen, toch?

Bijdrager
    jay.eye.em

Wie weet helpt het om Internet Explorer op je Mac te zetten. Mischien kan je ‘em downloaden op versiontracker.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik kan met Safari under 10.4.5. niet inloggen in Ebay, wel onder 10.3.9…
    Ik vind ook dat Safari trager is dan Gozilla.

Bijdrager
    MacHenk

Beste iCore,

Internet Explorer (IE) staat al in het lijstje. Het werkt ook niet. Camino lijkt het stabielste te zijn. Ik moet niet even proberen een van die andere browsers te openen want dan begint het weer. Ook met camino trouwens. Ik begin te denken dat het meer met de verbinding te maken heeft dan met de browsers.
    NB. op de iBook van mijn vrouw onder 10.3.9 zijn er totaal geen problemen.

Ik kan nu tenminste die sites benaderen maar het blijft een irritant gegeven. Safari dat niet goed op een apple draait… Kan toch niet!?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Safari heeft wel zijn grillen.
    :?
    Mozilla loopt ook vast? (vermoedelijk wel als Firefox blokkeert, maar je kunt altijd een gokje wagen.
    Opera?

Bijdrager
    MacHenk

Hallo Medemaccers,

Met de laatste Tigerupdate 10.4.7 is alles weer zoals het hoort. Gelukkig. Het voordeel is nu dat ik zo’n beetje de bekendste browsers ken. “Het is nooit zo slecht of het is ergens goed voor”. (een tegeltjes wijsheid van mijn oude moeder)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.