7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    conleche

Safari en automatisch invullen

Tot nog toe heb ik altijd met internet exporer gewerkt. Toen ik m’n nieuwe Mac kreeg dacht ik: nou ook eindelijk maar eens overstappen op Safari. Op zich best oke, merk weinig verschil. Behalve dat Safari volkomen willekeurig sommige sites aanvult qua woorden en wachtwoorden en bij sommige sites helemaal niet. Bij de voorkeuren heb ik al van alles geprobeerd; alles aangevinkt, maar zonder succes. Ik vind het nl. wel prettig dat bij veelbezochte sites met allerlei inlogwoorden ik niet ieder keer alles moet intypen. Bij IE werd behalve het eigenlijke wachtwoord alles voor me aangevuld. Kan dat ook met Safari. Of anders misschien met Firefox? Bij IE kon je ook veelgebruikte woorden opgeven en die werden dan aangevuld. Erg handig bv. bij het internetbankieren. Dingen als: “naar spaarrekening” o.i.d. Is er een mogelijkheid, of moet ik m’n luiheid overwinnen?

Bijdrager
    Erik Joling

Ik heb dat automatisch aan- en invullen uitgezet nadat ik een keer per ongeluk 1000 euro (ipv 10) naar een goed doel had overgemaakt. Bij Voorkeuren/Formulieren kan je het een en ander aan en uit zetten.

Bijdrager
    conleche

”ik heb dat automatisch aan- en invullen uitgezet nadat ik een keer per ongeluk 1000 euro (ipv 10) naar een goed doel had overgemaakt.”

:D Dat goede doel zal wel blij zijn geweest met jou!! Bij Voorkeuren/Formulieren heb ik al alles aangezet en bij sommige sites doet hij het wel, zelfs inclusief wachtwoord. Maar bij andere sites doet hij het niet. Bovendien kun je niet handmatig woorden en of sites toevoegen volgens mij. Ik vraag me af of je dat bij Firefox wel beter kan instellen?

Bijdrager
    salvatore

Dat het bij sommige site wel wordt ingevuld en bij de andere juist weer niet ligt waarschijnlijk aan het feit dat “onder water” de invulvelden anders heten. Een browser is best slim, je moet ‘m echter wel vertellen welke velden waarbij horen.

Bijdrager
    joaquin
    ”conleche”

.. Safari volkomen willekeurig sommige sites aanvult qua woorden en wachtwoorden en bij sommige sites helemaal niet. ..

Wachtwoorden zijn een geval apart. Een aantal sites voorkomt het onthouden van wachtwoorden om problemen te voorkomen . Internetbankieren en Yahoo mail bijvoorbeeld. Het zou maar vervelende gevolgen kunnen hebben als je je webmail wachtwoord in een internetcafe achterlaat. Bij sommige browsers kun je dat dan wel weer teniet doen maar bij Safari kan dat niet zonder wel erg drastische ingrepen.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Weet iemand ook hoe je dit kan resetten, want ik heb een keer per ongelijk op Nooit gedrukt, maar ik wil tog dat de site mijn info bewaart, maar hij vraagt er niet meer om, ik heb het al aan en uit gezet, en alles verwijderd etc maar het helpt niet…

Bijdrager
    DarkRaverNL

Weet iemand ook hoe je dit kan resetten, want ik heb een keer per ongelijk op Nooit gedrukt, maar ik wil tog dat de site mijn info bewaart, maar hij vraagt er niet meer om, ik heb het al aan en uit gezet, en alles verwijderd etc maar het helpt niet…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.