6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    xsrnaa

Safari en app store laden niet

Hey allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik ben radeloos!!
    Ik heb mijn macbook air sinds oktober pas (iOS 10.10.5), maar ondervind nu al vervelende problemen. Ergens nadat ik Google Chrome op mijn macbook heb geïnstalleerd, doen Safari en app store het niet. Het vreemde is dat dit alleen het geval is bij de wifi thuis (waar ik helaas bijna altijd mijn laptop gebruik nu colleges op de universiteit afgelopen zijn). Op de wifi van de universiteit kon ik wel op safari komen (app store weet ik niet uit mijn hoofd). Google Chrome doet het wel. Ik kan dus niks updaten want app store doet het niet, maar ook mijn word doet het sinds vandaag niet meer omdat ik me moet verifiëren, maar dat gaat niet want hij herkent de wifi niet en zegt dat ik internet problemen heb. Dit terwijl Google Chrome wel netwerk schijnt te hebben. Vandaag ook al word opnieuw gedownload, chrome verwijderd en zonder chrome op safari proberen te komen, opnieuw gedownload: mocht allen helaas niet baten. Ik verwacht dat er gewoon iets heel erg mis is met mijn (wifi/netwerk) instellingen.

Snappen jullie mijn verhaal een beetje hihi?? Help!!

Bijdrager
    xsrnaa

Safari laadt niet verder dan dit:

en App store (kan nergens op klikken, reageert hij niet op):

ps. sorry voor dubbel post, snapte nog niet hoe ik berichten moest wijzigen

Bijdrager
    wouter57

Modem opnieuw opstarten/resette. DNS 8.8.8.8—-8.8.4.4 of 208.67.222.222—-208.67.222.220.

Bijdrager
    Shmoo

Heb je iets van een programma als LittleSnitch of Handoff geïnstalleerd dat uitgaande en binnenkomende verbinding kan blokkeren?

Bijdrager
    xsrnaa

Jaaaa ik heb er hola opstaan, zou dat het kunnen zijn? Ik ga dat anders meteen verwijderen inderdaad. (edit: hola extensie verwijderd mag niet baten helaas)

Al die codes snap ik niet Wouter, maar is toch niet logisch als ik eigenlijk wel gewoon internet heb?

Zoveel boeiende programmas heb ik er ook nog niet eens opstaan:

Sleutelbeheerder
    Night

Staat Safari ingesteld als default browser?

(Systeemvoorkeuren > Algemeen > 3e vak)

Verder kan je je huidige Wifi profiel gewoon eens verwijderen (minnetje onderaan in systeemvoorkeuren > netwerk) en opnieuw aanmaken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.