11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Free2be

Safari email

Beste,

Ik heb onlangs mijn telenet account opgezegd en ben bezig de email adressen overal aan te passen. Nu een vraagje:

Ik heb in Safari onder Archief mappen aangemaakt waar ontvangen emails van telenet in staan. Blijven deze behouden in Safari of kan ik deze niet meer lezen?

MVG,

Roger

Bijdrager
    KarelWillem

In Safari mappen aangemaakt om e-mails van Telenet te bewaren?

Hoe doe je dat??

Bijdrager
    Free2be

Beste,

Ik heb toen ik de emails van Telenet toegevoegd had in Safari, heb ik de emails dewelke in wilde bewaren in een Archiefmap geplaatst dewelke ik had aangemaakt onder de postbus.

MVG,

Roger

Bijdrager
    GoeieDag

Of @Free2be bedoelt dat ie in de webmail omgeving bij de provider die mappen heeft gemaakt, of hij bedoelt de mappen in het programma Mail. Denk ik. 🤔

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vermoed i.d.d. in webmail, omdat er over Safari wordt gesproken.

Die verdwijnen uiteraard als je je Telenet account opzegt.

Bijdrager
    Free2be

Bedankt voor jullie antwoorden.

Misschien even verduidelijken.

De e-mails ontvangen van Telenet in Safari heb ik in een aparte email map in Safari opgeslagen.

Ik ga ervan uit dat deze dan toch zouden blijven.

Mocht het niet zo zijn, zijn ze misschien via de gedane Time machine backups nog terug te halen.

Bijdrager
    Kwadraatje

Safari is een browser, geen mailprogramma. Dus het is iedereen hier een beetje een raadsel wat je bedoelt met “in Safari heb ik in een aparte email map in Safari opgeslagen”. In Safari kun je wel (web)mail bekijken, maar zeker geen mail opslaan.

Laat anders even met een plaatje zien wat je bedoelt.

Bijdrager
    Free2be

Mijn excuus, het betreft het email programma van Mac, Safari is inderdaad de browser..

Hier een plaatje wat ik bedoel.

De ontvangen emails dewelke ik belangrijk vind, verplaats ik in een zelf aangemaakte map in het email programma.

email map

Bijdrager
    GoeieDag

Het duurt maar 6 reacties voordat we zoiets simpels en wezenlijks duidelijk krijgen, dus we komen er wel… 😇

Zo te zien staat deze postbus bij de provider, ondanks dat je ‘m in Mail hebt aangemaakt, en zal deze postbus verdwijnen.

Je zult die postbus moeten verslepen naar ‘Op mijn Mac’, dan blijft de inhoud voor altijd behouden.

Maar geef eens een screenshot van de hele linker kolom in Mail, dan kunnen we het duidelijker zien en aan jou uitleggen.

Bijdrager
    Free2be

Bedankt voor de update.

Ik heb inmiddels de map verplaatst naar “Mijn Mac” in de email lijst.

MVG,

Roger

Bijdrager
    GoeieDag

Mooi. Check ff of alle mailtjes ook zijn meegekomen, en er netjes inzitten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.